تبریز- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مستکبران به ظاهر نشان می‌دهند که دعوایشان با ما بر سر منابع طبیعی و امکاناتی است که به طور طبیعی در کشور ما وجود دارد در حالی که دشمنی اصلی آن‌ها بر سر خدا است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری عصر سه شنبه در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سید اسدالله مدنی، دومین شهید محراب تبریز، اظهار کرد: هر سه شهد محراب تبریز، آیت الله مدنی، آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله آل هاشم، فضیلت‌های بسیاری داشتند که هرکدام به اندازه یک کتاب می‌گنجد و این فضیلت‌ها در کمتر شخصیتی جمع می‌شود.

وی افزود: تذهیب نفس، تقوا، خداترسی و توجه به حضور مقدس حضرت بقیه الله (عج) در تمامی رفتارها و اخلاقیات این شهدای گرانقدر قابل لمس بود.

وی ادامه داد: این شخصیت‌های زاهد، فارغ از آمد و شد دنیا و جزو سابقون بودند که پیش از همه در راه خدا ثابت قدم بوده و با همه وجود تلاش داشتند تا دیگران را به راه خداوندمتعال هدایت کنند.

میرباقری با بیان این‌که فضیلت‌های عالم، عادل، متقی، مجاهد و شهید وقتی در یک انسان جمع می‌شود، پایانش به شهادت ختم شده است، در حالی که هر یک از این فضیلت‌ها به سختی در یک انسان پدید می‌آید.

وی با تاکید بر این‌که دشمن می‌خواهد ما این قله‌های افتخار و شخصیت‌های بزرگ تاریخ خود را فراموش کنیم، گفت: مستکبران می‌گویند که خدا دروغ گفته و در اوج روشنگری، دوران انبیا تمام شده است بنابراین باید خودشان، سرنوشت بشر را تعیین کرده و جهان را اداره کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به مقابله با این استراتژی مستکبران پرداخته و حتی امام(ره) می‌گوید اگر قرار بر تعیین سرنوشت است، مسلمانان خودشان می‌توانند سرنوشتشان را تعیین کنند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: شهید مدنی به تنهایی هموچون یک پرچم در قله، راه را به ما نشان می‌دهد و این راه، استقامت و شهید می‌طلبد کسانی که استقامت کنند به قله‌ها می‌رسند و بدون سختی در این راه نمی‌توان به خدا رسید.

وی ادامه داد: تمام علوم و حقایقی که برای سعادت بشر و نیل به قرب الهی و ایجاد امت صالح لازم بوده، خداوند متعال به انبیای خود عنایت کرده است که به نحو جامع در وجود پیامبر اکرم(ص) وجود داشته و تمامی این علوم به امام علی(ع) منتقل شده است.