ارومیه- ایرنا- سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی شهرداری ارومیه گفت: عملیات ساخت پروژه زیرگذر امام علی(ع) با ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

سعید خوش‌طینت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای پروژه زیرگذر امام علی(ع) اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام یافته در پروسه اجرایی زیرگذر امام علی(ع)، تمام ۱۶۷ شمع طراحی شده در این پروژه حفاری، آرماتورگذاری و بتن ریزی شده است.

وی ادامه داد: بتن‌ریزی و آسفالت عرشه‌های شمالی و جنوبی اتمام یافته و در حال حاضر عبور خودرویی در این ۲ عرشه جریان دارد.

وی بیان کرد: به جهت ساماندهی و دفع آب‌های سطحی، لوله‌گذاری پلی اتیلن در مسیر برگشت از خیابان عدالت به سمت زیرگذر امام علی(ع) اتمام یافته و مسیر نیز آسفالت شده است.

خوش طینت با اشاره به مراحل لوله گذاری در این پروژه نیز گفت: اجرای لوله گذاری در ضلع موازی این خط از میدان امام علی (ع) به سمت بلوار عدالت در حال انجام است.

وی افزود: همزمان با این عملیات، دور برگردان‌های جنوبی این پروژه در حال آماده‌سازی بوده و ضلع شمالی نیز آرماتورگذاری شده و طی روزهای آتی بتن‌ریزی می‌شود.

به گزارش ایرنا، روگذر امام علی (ع) در یکی از پرترافیک ترین مناطق شهر ارومیه در سال ۱۳۹۲ اجرایی شده بود و امسال در راستای بهبود وضعیت ترافیکی، زیر گذر این تقاطع هم به موازات زیرگذر شهدای خدمت در تقاطع خیابان های شورا و دانشکده، به اجرا در آمد و در مراحل پایانی احداث قرار دارد.