کرج - ایرنا- شهردار کمالشهر کرج اعلام کرد: امسال ۹هزارو۲۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی ، فرهنگی و زیربنایی در این شهر۲۰۰ هزار نفری در دست اجرا و احداث قرارگرفته است.

به گزارش ایرنا، "محمد اسدی " روز چهارشنبه در آیین راه اندازی سامانه ۱۳۷ شهرداری کمالشهر افزود: طرح هوشمند سازی این شهر با مشارکت اداره کل مخابرات البرز به اجرا درآمده که بخشی از پروژه های عمرانی مدیریت شهری به این طرح اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بر این اساس طرح توسعه فیبر نوری در کمالشهر با همکاری شهرداری و مخابرات در حال انجام است که ضمن تسهیل در خدمات غیرحضوری اداری به مردم در تمام بخش ها ، موجب درآمد پایدار برای مدیریت شهری خواهد شد.

شهردار کمالشهر گفت: اکنون احداث ۷۲ کیلومتر شبکه فیبر نوری و اینترنت پرسرعت با همکاری اداره کل مخابرات البرز و شهرداری درکمالشهر در دست اقدام قرار گرفته است.

اسدی بیان کرد: افزون بر توسعه شبکه فیبر نوری تعداد زیادی پروژه عمرانی در زمینه بهسازی و آسفالت معابر ، ساماندهی وضعیت خیابان ها و ساماندهی وضعیت پسماندها در کمالشهر در دست اقدام است.

تحمیل هزینه سنگین شهرک های صنعتی بر کمالشهر

"حسن زارع رفیع" عضو شورای اسلامی کمالشهر در این مراسم گفت : وجود ۲ شهرک صنعتی در اطراف این شهر با مشکلات فراوانی برای کمالشهری ها همراه بوده و هزینه ترافیکی و زیست محیطی فراوانی به این شهر تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: این درحالی است که کمالشهر هیچ سهمی از ارزش افزوده شهرک صنعتی بهارستان و سایر صنایع اطراف ندارد.

عضو شورای اسلامی کمالشهر گفت : نزدیکی بهشت سیکنه به این شهر نیز با مشکلات ترافیکی و هزینه توسعه فضاهای سبز برای کمالشهر همراه است.

رفیع زارع با اشاره به نزدیکی بازگشایی مدارس بیان کرد: تمام مدارس این شهر۲ نوبتی هستند ضمن آنکه شهرداری زمین مناسب برای ساخت مدرسه اختصاص داده اما هنوز اعتبار لازم برای ساخت این مدرسه ها توسط آموزش و پرورش تعیین نشده است.

وی از خاموشی معابر کمالشهر به عنوان مشکل دیگر این شهر پرجمعیت یاد کرد و افزود: دستگاههای خدمات رسان سهم خود را در این شهر پرداخت نکرده اند و مدیریت شهری به تنهایی نمی تواند تمام نیازهای عمرانی ، فرهنگی ، آموزشی ، بهداشتی درمانی و امثال آن را بپردازد.

زارع رفیع این را هم اضافه کرد که شهرداری سالانه ۳۰۰ میلیارد ریال برای آبیاری فضاهای سبز اطراف بهشت سکینه ، شهرک صنعتی بهارستان و آزاد راه کرج - قزوین هزینه می کند اما بخش صنعت در این زمینه هم حاضر به همکاری نیست.