آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از کسب رتبه اول کشوری طرح ملی زنان کارآمد روستای سرآمد در جزیره مینو این شهرستان خبر داد.

یاسر شریفی چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح ملی زنان کار آمد، روستای سرآمد برای نخستین بار در استان خوزستان و در شهرستان خرمشهر با موضوع زنجیره ارزش خرما توسط زنان روستایی جزیره مینو عملیاتی شد و خوشبختانه توانست کسب رتبه اول کشوری برتر بین طرح‌های زنان روستایی کشور را برای شهرستان به دنبال داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر بیان کرد: این طرح در جزیره مینو اجرا شده و کارآفرینی ۶ نفر از زنان روستایی را به دنبال داشته است.
شریفی افزود: کارگاه فرآوری خرما در این طرح ایجاد شده و کمک هزینه دولتی خرید تجهیزات لازم و آموزش‌های مورد نیاز برای شروع کار از جمله برند سازی، بازار یابی، بسته بندی و ... به زنان عضو این طرح داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: تولید کلوچه خرمایی، شیرینی ، شیره خرما و معسل از جمله فعالیت‌های این کارگاه است.


وی افزود: با توجه به اینکه اکثر زنان منطقه دانش بومی دیرینه‌ای با بافت سبد و حصیربافی دارند این طرح می‌تواند در اشتعال‌زایی بیشتر و توسعه دانش و مهارت فردی اعضا نقش مهمی را ایفا کند.

وی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح رویکرد توان افزایی و تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی و نیز تلاش برای مشارکت زنان روستایی در اجرای طرح‌های اشتغال‌زا، رونق اقتصادی و توسعه و تکمیل زنجیره ارزش یک محصول خاص و ارتقا تاب‌آوری جوامع محلی متناسب با ظرفیت هر منطقه است.

خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت دارد.