رشت - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۱۷۴ بقعه متبرکه استان در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) یازدهمین پیشوای شیعیان جهان، میزبان سوگواران است و آیین های عزای این امام همام را برگزار می کنند.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سخنرانی و مدیحه‌ سرایی با حضور مبلغان بومی و ائمه جمعه از مهمترین برنامه‌ها در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص گیلان در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) است.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به حضور مسافران تابستانی ایستگاه‌های صلواتی در ۲۴ بقعه متبرکه شاخص گیلان در این ایام پیش‌بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: ۳۸ مبلغ اعزامی از قم و ۱۳۶ مبلغ بومی در برگزاری ویژه برنامه‌های این ایام همکاری دارند ضمن اینکه ۲۰ محفل انس با قرآن کریم نیز در این مراکز مذهبی در نظر گرفته شده‌است.

وی با بیان اینکه امام‌زادگان و بقاع متبرکه گیلان در مناسبت‌های مختلف میزبان زائران است، اظهار کرد: امام‌زادگان استان در این ایام و سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) میزبان دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بیان کرد: همچنین به مناسبت آغاز امامت امام زمان (عج) در نهم ربیع‌الاول آیین‌های ویژه ای در امام‌زادگان و بقاع متبرکه با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت برگزار خواهد شد.

وی با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: آن حضرت منشاء خلوص و جلوه‌ای از نور بوده و الگویی برای شیعیان است.

امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین پیشوای شیعیان، در سال ۲۳۲ هجری قمری چشم به جهان گشود و هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری سالروز شهادت آن حضرت است و مرقد مطهر ایشان در شهر سامرا در عراق و کنار مضجع پدر بزرگوارشان امام علی النقی (ع) قرار دارد.