ساری- ایرنا- نایب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: باید بتوانیم با اتخاذ راهکار درست و اصولی، موانع توسعه‌ کشور را از مسیر برداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا بهرامن روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: توسعه کشور و به ویژه اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی در دستور کار است و بی‌تردید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در راستای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در این بخش به شکل مطلوب استفاده می‌شود.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در مازندران خاطرنشان کرد: این استان شمالی کشور از ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف برخوردار است که با ایجاد سرمایه‌گذاری اصولی، می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

وی به گردشگرپذیربودن مازندران و ورود میلیون‌ها مسافر و گردشگر به این خطه شمالی کشور اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌های این استان در بخش‌های مختلف و به طور ویژه در بخش گردشگری باید تقویت شود تا بتوان به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.

توسعه جایگاه اقتصادی کشور ماموریت جدی بخش خصوصی

نایب رییس دوم اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران هم در این نشست، ماموریت جدی بخش خصوصی، نمایندگان مردم در خانه ملت و همچنین دولت وفاق ملی را توسعه و تعالی جایگاه اقتصادی کشور عنوان کرد.


پیام باقری گفت: بخش خصوصی، توسعه جایگاه اقتصادی کشور را یک مقوله و ماموریت مهم و جدی تلقی می‌کند و این مهم فقط در سایه همدلی و مسئولیت‌پذیری تمام ارکان اقتصادی کشور و همچنین دولتمردان امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: نقشه راه توسعه‌ اقتصادی باید به گونه‌ای ترسیم شود تا وظایف دستگاه‌ها مشخص باشد و بر اساس آن نیز بتوانیم اقدامات موثرتری انجام دهیم.

نایب‌رییس دوم اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران با اشاره به گردشگرپذیر بودن مازندران و ثبت ۲۱ میلیون تردد خودرویی در این استان در تعطیلات هفته گذشته تصریح کرد: این استان نیازمند توسعه متوازن و تقویت زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف است.

باقری بر لزوم توجه بیش از پیش مسئولان و بخش خصوصی به مقوله اقتصاد دریا و بخش کشاورزی در استان‌های شمالی و به ویژه در مازندران تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم با اتخاذ راهکار درست و اصولی خلق ثروت کنیم.

به گزارش ایرنا، ‌۱۵ درصد از تولید ناخالص مازندران مربوط به بخش صنعت است. دست‌کم سه هزار واحد صنعتی با اشتغال‌زایی مستقیم ۸۰ هزار نفر در استان وجود دارد. از این تعداد ۴۶۱ واحد صنعتی در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول به فعالیت هستند. سهم صنعت از مجموع اشتغال‌های موجود در مازندران ۳۰ درصد است.