بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان شمالی گفت: میزان کشف کالای قاچاق در این استان در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، محمد اسماعیلی چهارشنبه در کمیسیون هماهنگی و نظارت‌ بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار کرد: افزایش کشفیات کالاهای قاچاق و ارز در این بازه زمانی نشانگر تلاش جدی نهادها و دستگاه های مرتبط در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی افزود: افزایش کشفیات قاچاق کالا نشانه ناامنی بازار برای قاچاقچیان است و باید تلاش شود تا تمام مبادی قاچاق کالا و ارز بسته شود.

اسماعیلی با تاکید بر افزایش گشت های مشترک در بازار استان، گفت: اجرای طرح نظارتی همزمان با بازگشایی مدارس از بازار نوشت افزار باید در دستورکار دستگاه های متولی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا سبب هدررفت سرمایه های جامعه می شود، خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولید داخلی باید از ورود کالاهای قاچاق به استان جلوگیری شود، از سویی باید از خروج کالاهایی که قاچاق محسوب می شود، هم باید به جد جلوگیری شود.

خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد در شمال شرق کشور واقع است.