زنجان ـ ایرنا -مدرسه ۱۲ کلاسه شهید جمهور آیت الله رییسی روز پنجشنبه با حضور حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در شهر زنجان افتتاح شد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در آیین افتتاح این طرح، گفت: این مدرسه با زیربنای ۲ هزار و ۵۵ متر مربع و با اعتبار دولتی ۴۴۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

حمیدرضا اسلامی از بهره داری از ۱۷ مدرسه جدید با ۷۶ کلاس درس در سطح استان تا نیمه مهرماه امسال خبر داد و اظهار داشت: پنج مدرسه در شهرستان زنجان، سه مدرسه در شهرستان ماهنشان، ۶ مدرسه در شهرستان خدابنده، ۲ مدرسه در شهرستان طارم و یک مدرسه در شهرستان ابهر به تعداد مدارس استان اضافه می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امروز در جریان سفر یک روزه به زنجان با حضور در مجموعه ورزشی آموزش و پرورش این استان موسوم به مجموعه شهید مظفری در جریان پیشرفت طرح های در دست اجرای این مجموعه قرار گرفت.


مجموعه ورزشی شهید مظفری دارای یک محدوده پنج هکتاری است و در آن استخر دانش آموزی، هنرستان ورزشی، سالن والیبال، زمین چمن بزرگ و استاندارد برای استفاده دانش‌آموزان ساخته می شود.

استخر این مجموعه با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی طی حدود یک و نیم ماه آینده به بهره داری می رسد.

طرح بهسازی و شاداب سازی مدرسه نیکخواه در منطقه بی‌سیم زنجان از دیگر طرح های مورد بازدید معاون وزیر بود.

بهسازی این مدرسه با مشارکت اولیای دانش آموزان و خیران به سرانجام رسیده است و دانش آموزان مهرماه امسال در فضای جدید مدرسه حاضر می شوند.

مدرسه ۱۲ کلاسه در فاز هشت گلشهر زنجان و خوابگاه دانش آموزی دخترانه معارف از دیگر طرح هایی بود که رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با حضور در محل اجرای طرح در جریان روند پیشرفت آنها قرار گرفت.

استان زنجان ۲ هزار و ۲۳۸ مدرسه دارد.

جمعیت دانش دانش آموزی این استان در سال جاری به حدود ۲۳۰ هزار نفر می رسد.