تهران بزرگ- ایرنا- بیست و یکمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» در تهران علاوه بر فضای فروش تولیدات و دست‌آفریده‌های بانوان، ایجاد فرصت‌های شغلی، ارائه خدمات پزشکی و مشاوره‌ای را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه زنان و تولید ملی حاصل توانمندی و خلاقیت بانوان توانمند، سرپرست خانوار و تولیدکنندگان برتر در عرصه پوشاک و صنایع دستی است و تولیدکنندگان سعی کرده‌اند تا بهترین محصولات خود را با مناسب‌ترین قیمت‌ها در معرض فروش و نمایش قرار دهند.

همچنین این نمایشگاه علاوه بر فضای نمایش و فروش دست آفریده‌های تولیدکنندگان، امکانات دیگری نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده شده است؛ از اتاق بازی کودک تا خدمات مشاوره در فضای «خانواده‌یار»، اورژانس، آتش نشانی و غرفه سازمان پیشگیری و مدیرت بحران شهر تهران هم از سایر فضاهای این نمایشگاه است که مراجعه کنندگان می‌توانند از خدمات آنها استفاده کنند.

بخش خانواده‌یار در قسمت ورودی سالن نمایشگاه زن و تولید مالی تهران قرار دارد که به بازدیدکنندگان خدمات مشاوره ارائه می دهد. این طرح در در قالب حمایت و خدمات مشاوره‌ای به صورت رایگان انجام می‌شود.

اتاق بازی کودک در نمایشگاه زنان و تولیدملی

اتاق بازی کودک در بیست و یکمین نمایشگاه زنان و تولید ملی نیز در طبقه منفی یک نمایشگاه زنان و تولید ملی قرار دارد. در این قسمت مربیان باتجربه کودکان را با بازی‌های مختلف و نقاشی برای ساعاتی سرگرم می‌کنند تا خانواده‌ها بتوانند به راحتی خرید کرده و از نمایشگاه بازدید کنند.


حضور بانوان آتش‌نشان در نمایشگاه

همچنین در راستای خدمات‌رسانی به حوادث احتمالی در حوزه آتش‌نشانی، تیم آتش‌نشانی در بیست و یکمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در غرفه خود مستقر شده‌اند و در قالب تیم‌های ۲ نفره روزانه از ابتدای ساعات آغاز تا پایان نمایشگاه فعالیت می‌کنند.

مبینا کهربایی یکی از بانوان آتش‌نشان حاضر در نمایشگاه درباره فعالیت‌های آتش‌نشانی در این نمایشگاه گفت: ۱۶ نفر از بانوان آتش‌نشان در قالب سه شیفت فعالیت می‌کنند. امسال این آتش‌نشانان برای دومین سال متوالی در نمایشگاه زنان و تولیدملی حضور دارند.

وی تصریح کرد: در طول برگزاری نمایشگاه روزانه در سالن‌ها بازدید و ایمنی غرفه‌ها را بررسی می کنند که تاکنون شرایط ایمنی در این نمایشگاه مطلوب ارزیابی شده است.
بخش اورژانس نیز در بیست و یکمین نمایشگاه زنان و تولید ملی همه ساعات و روزهای نمایشگاه حاضر هستند و خدمات پزشکی به مردم ارائه داده می‌دهند.
امید شمیرانی مسئول سامانه ۱۸۴۲ ستاد فرماندهی درباره فعالیت‌های اورژانس در نمایشگاه گفت: چندین سال است که در این نمایشگاه مستقر هستیم و خدمات پزشکی ارائه به افراد ارائه می‌دهیم. تاکنون تعداد زیادی از افراد به این سامانه مراجعه کرده‌اند که دچار آسیب و یا بیماری مختلف بودند.
وی با بیان اینکه میانگین سنی مختلفی با بیماری‌های متفاوت مانند سرماخوردگی، ضعف، مشکلات گوارشی و قلبی تاکنون به بخش اورژانس مراجعه کرده‌اند؛ تصریح کرد: به طور عموم در طول روز پیش از ساعات شروع نمایشگاه تیم پزشکی مستقر هستند و تا پایان ساعت نمایشگاه حدود ۲۰ نفر مراجعه‌کننده داریم.

ایجاد فرصت شغلی در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران

نشا شلیلیان، مسئول خانه دوام و ایمنی سرای محله بهرود در غرفه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره فعالیت این ارگان در نمایشگاه زنان و تولید ملی هم گفت: ستاد بحران با حضور خود در نمایشگاه قصد دارد اعضای جدیدی را برای تیم بحران منطقه ۲ تهران جذب کند. در کنار ایجاد فرصت شغلی یک سری آموزش‌هایی مانند پویش شهر آماده را برای بازدیدکنندگان نمایشگاه داریم.

نمایشگاه زنان و تولید ملی از ۲۱ تا ۳۰ شهریور ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در بوستان گفتگو تهران در حال برگزاری است.