تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای زنجان هم اکنون ۱۶ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه کاهش یافته است.

الهام نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی، آسمان مناطق مختلف استان امروز قسمتی ابری پیش بینی می شود که گاهی با افزایش ابر و وزش موقت باد نسبتا شدید همراه خواهد شد.

وی یادآور شد: در برخی مناطق به خصوص ارتفاعات رگبار پراکنده و محلی باران و رعد و برق را شاهد خواهیم بود.

نجفی با بیان اینکه هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده برای استان تا آخر وقت امروز اعتبار دارد، اظهار داشت: احتمال سیلابی شدن برخی مسیل ها، رودخانه ها و آبگرفتگی موقت برخی معابر وجود دارد که بر این اساس به هم استانی ها توصیه می شود از تردد و توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها و صعود به ارتفاعات به دلیل وجود خطر اصابت صاعقه پرهیز کنند.

وی ادامه داد: اگرچه از فردا جو پایداری در استان حاکم می شود اما همچنان احتمال بارش های پراکنده و رعد و برق در برخی مناطق وجود دارد.

نجفی با بیان اینکه دمای هوا تا روز یکشنبه هفته جاری کاهش می یابد، گفت: دمای استان روزهای دوشنبه و سه شنبه به طور موقت افزایش می یابد.

وی افزود: طی شبانه روز گذشته سلطانیه با ۱۰ درجه سانتیگراد کمترین و باش قشلاق گرماب با ۳۶ درجه بیشترین میزان دما را در استان ثبت کردند.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۱ و ۳۰ درجه، ابهر و خرمدره ۱۵ و ۲۹ درجه، آب‌بر ۱۵ و ۳۲ درجه، قیدار ۱۳ و ۳۰ درجه، سلطانیه ۱۰ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۱۵ و ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.