اراک - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۶۰ درصد مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد استان مرکزی پرداخت شد.

دکتر «علی یادگاری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: از هشت ماه طلبی که داروخانه‌های استان مرکزی داشتند، پنج ماه آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه، میزان پرداختی مربوط به مطالبات سال گذشته و دی‌ماه سال ۱۴۰۲ است، ادامه داد: اکنون داروخانه‌های استان پنج ماه سال۱۴۰۳ و سه ماه ۱۴۰۲ را طلب دارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: بقیه مطالبات داروخانه‌ها و مراکز طرف قرارداد نیز در آینده نزدیک پرداخت می‌شود.

دکتر یادگاری افزود: با توجه به اینکه تامین داروهای مورد نیاز بیماران از اهمیت بسزایی برخوردار است، غذا و دارو از تمام توان و ظرفیت برای پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها استفاده می‌کند.

وی یادآور شد: طرح ملی نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی و الکترونیکی شدن فرآیندهای ارایه خدمات و پذیرش و رسیدگی به اسناد پزشکی، نه تنها در پرداخت‌های سازمان تسریع به عمل آورد بلکه با ساماندهی مراجعات و مدیریت بهتر هزینه‌های درمانی، امکان اصلاح سایر مشکلات حوزه سلامت بیش از پیش فراهم شد.

۲۳۳ داروخانه در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۶۰ داروخانه خصوصی، ۱۲ داروخانه در مراکز بیمارستانی دولتی، سه داروخانه هم ویزه مراکز درمانی ارگان‌های نظامی است.

بیشتر بخوانید:

معاونت غذا و دارو اراک: پزشکان از تجویز خارج از فهرست دارویی خودداری کنند

طرح دارویار ارز دولتی را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد