نوشهر- ایرنا- هفته فرهنگی تنکابن با عنوان رویداد فرهنگی گردشگری «۹۰ سالگی شهرداری تنکابن» روز شنبه با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار مازندران و شماری از مسوولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، آیین افتتاحیه رویداد «۹۰ سالگی تنکابن» صبح امروز با حضور رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تالار همایش‌های دانشگاه آیندگان تنکابن آغاز شد و تا ۳۱ شهریور ادامه دارد.

در این آیین علاوه بر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار مازندران، مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی استان، نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و شهرداران شهرستان‌های غربی استان و جمعی از فعالان گردشگری منطقه نیز حضور دارند.

قرار است در ویژه‌برنامه افتتاحیه این رویداد علاوه بر سخنرانی تعدادی از مسوولان و وزیر میراث فرهنگی، از تمبر و تندیس رویداد «۹۰ سالگی شهرداری تنکابن» و بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تنکابن نیز رونمایی شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر یک‌روزه‌ به مازندران قرار است از چند زیرساخت بخش گردشگری تنکابن و رامسر بازدید کند. کلنگ‌زنی عملیات اجرایی ۲ طرح مهم گردشگری در تنکابن و بازدید از باغ ۳۳ هکتاری رامسر نیز از جمله برنامه‌های صالحی امیری در نخستین سفرش به مازندران پس از تصدی مسوولیت وزارت میراث فرهنگی است.

رویداد «۹۰ سالگی تنکابن» از سوی شهرداری و شورای شهر تنکابن با همراهی و مشارکت چند نهاد دیگر برای پاسداشت یک قرن تلاش و تاسیس شهرداری تنکابن طراحی شده است.

به گفته شهردار تنکابن در این رویداد بیش از ۳۰ عنوان برنامه اجرایی در زمینه‌های هنری، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و آیینی از امروز -شنبه- تا ۳۱ شهریور برگزار می‌شود.

پارک هنرمندان، پارک مادر، ساحل کریم‌آباد، آمفی‌تئاتر هنرمندان بلوار شیرودی، کوچه دریا، کوچه گل ختمی، پیاده‌راه ساحلی و چند نقطه دیگر شهر محل اجرای این رویدادهای مختلف هستند.

همایش دوچرخه‌سواران و اسکیت‌سواران، اجرای چهار روزه ورزش‌های باستانی در پیاده‌راه ساحلی و پارک هنرمندان، چهار روز اجرای بازی‌های بومی و محلی، همایش ورزش‌های رزمی، اجرای برنامه هنرهای سوارکاری، جشنواره مدارس فوتبال، مسابقه دو میدانی، مسابقه قایق‌رانی و نجات غریق، اجرای کشتی گیله‌مردی و مسابقه آفرود و موتورکراس برنامه‌های ورزشی در نظر گرفته شده برای این رویداد هستند که از ۲۴ تا ۳۱ شهریور در تنکابن برگزار می‌شوند.

نمایشگاه ظرفیت‌های روستایی، نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه خودروهای کلاسیک، نمایشگاه عکس تنکابن، غرفه لباس محلی و نمایشگاه و جشنواره غذاهای محلی هم طبق برنامه‌ریزی تا شنبه آینده در تنکابن برگزار می‌شود.

اجرای بازی‌های بومی و محلی، کشتی گیله‌مردی، امیری‌خوانی و لافندبازی، همایش‌های مختلف فرهنگی از جمله همایش خاطره‌گویی، همایش شعر بومی و امیری‌خوانی و همایش نام‌آوران تنکابن از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی تنکابن است.

در قالب برنامه‌های هفته فرهنگی تنکابن ۲ تور نیز طراحی شده که یک تور به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری تنکابن به مردم سایر نقاط کشور با حضور ۱۵ خبرنگار از سایر استان‌ها و یک تور هم با حضور تعدادی از فعالان فرهنگی برگزار می‌شود.

به گفته محمدابراهیم لاریجانی شهردار تنکابن برای برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های این رویداد بیش از یک‌هزار نفر هنرمند، ورزشکار و فعال اجتماعی پای کار آمده‌اند و شهرداری تنکابن صرفاً پشتیبانی برگزاری برنامه‌ها را بر عهده دارد.