گچساران- ایرنا- فرماندار گچساران گفت: بیش از سه هزارمیلیارد ریال اعتبار از محل مسئولیت های اجتماعی در سال گذشته برای این شهرستان در نظر گرفته شد که از این میزان تاکنون یکهزاو ۲۰۰ میلیارد ریال آن ابلاغ شده است.

روانبخش دیهیم خوب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای تکمیل خط اصلی انتقال اراضی کشاورزی تنگ انگشتر، کمک به پمپاژ ایستگاه شماره چهار آبرسانی دشت لیشتر، نوسازی مدارس، کمک به احداث یادمان گلزار شهدای گمنام لیشتر و امام زاده جعفر، نوسازی مدارس، تکمیل طرح های ورزشی، خرید دستگاه چشم‌پزشکی، حوزه علمیه، تکمیل مصلی و آبرسانی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از این اعتبارات ۵۰ میلیارد ریال به تکمیل خط اصلی انتقال آب به اراضی کشاورزی تنگ انگشتر و ۲۰ میلیارد ریال برای کمک به طرح پمپاژ ایستگاه شماره چهار آبرسانی دشت لیشتر در نظر گرفته شده است.

دیهیم خوب گفت: برای راه اندازی مجدد طرح تامین آب اراضی تنگ انگشترک و آبرزی در سال گذشته چهار پیمانکار در زمینه های تهیه و تولید خطوط انتقال درجه ۲، تهیه و خرید اتصالات و قطعات پلی اتیلن، تهیه و خرید اتصالات فلزی انتخاب شد که این طرح به مساحت یکهزار هکتار و اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست و زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

وی اظهار کرد: طرح آبرسانی به دشت لیشتر با ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر طرح های در دست اجرا در این شهرستان است و پیمانکاران این طرح در حال اجرای ابنیه، محوطه‌ سازی ایستگاه‌های پمپاژ و اورهال ایستگاه های پمپاژ ۱، ۳،۲و ۴ شبکه اصلی است.

فرماندار گچساران گفت: از این میزان اعتبارات بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای رفع مشکل سرمایشی سالن وحدت گچساران، ۳۰ میلیارد ریال برای کمک به ساخت یادمان گلزار شهدای گمنام لیشتر و امام زاده جعفر ، ۲۵۰ میلیارد ریال به نوسازی مدارس ابلاغ شد.

دیهیم خوب ادامه داد: ۴۱۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبارات به اداره ورزش و جوانان برای طرح های نیمه کاره ورزشی این شهرستان در نظر گرفته شد.

وی میزان اعتبارات ابلاغی به تکمیل مصلی دوگنبدان را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی طرح ساخت مصلی شهر دوگنبدان در زمینی به مساحت هفت هزار و ۲۰۰ متر مربع با زیربنای چهار هزار و ۶۰۰ متر مربع در دست اجراست و هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دیهیم خوب تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای خرید دستگاه چشم‌پزشکی، ۱۰ میلیارد ریال به حوزه علمیه و ۲۰ میلیارد ریال به محیط‌زیست برای ساخت ۲ پد هلیکوپتر در کوه خامی و ۷۰ میلیارد ریال به آبفای این شهرستان اختصاص داده شد.

فرماندار گچساران گفت: همچنین بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال برای زیر ساخت های روستایی این شهرستان از محل مسئولیت های اجتماعی ابلاغ شد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.