سبزوار- ایرنا - مدیریت جهاد کشاورزی جوین به کشاورزان، باغداران، مالکان و نمایندگان قنوات‌ و شبکه‌های انتقال آب این شهرستان غرب خراسان رضوی نسبت به بارندگی‌های پایانی تابستان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه هشدارآمیزی که روز شنبه توسط اداره فنی و زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی جوین صادر شده، آمده است: بر اساس بررسی آمارهای هواشناسی احتمال بارش‌های رگباری تابستانی و نیز جاری شدن سیل در اوایل هفته جاری، به‌ویژه روز یکشنبه ٢۵ شهریور وجود دارد.

این اداره افزوده است: با توجه به احتمال بروز خطر، انتظار می رود کشاورزان منطقه تمهیدات لازم برای مقابله با آن را پیش بینی کنند.

مدیریت جهاد کشاورزی تاکید کرده است: ضروری است نمایندگان مالکان قنات ها پیش از آغاز بارندگی ها، نسبت به برجسته کردن میله چاه ها و گذاشتن درپوش روی آن، منحرف کردن مسیر رواناب‌ها و سیلاب‌ها اقدام کنند و در خصوص فعالیت مقنیان در روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش رو، که احتمال بارندگی در آن زیاد است، تدابیر حفاظتی و پیشگیرانه را به عمل آورند.

به گزارش ایرنا، اداره‌کل هواشناسی خراسان‌ رضوی روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص بارش‌های سیل‌زا همراه با رعد و برق و آبگرفتگی معابر در این استان هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس اعلام این اداره کل، سامانه‌ای بارش‌زا از عصر روز شنبه در استان گسترش می‌یابد که به تدریج تقویت شده و تا روز سه شنبه هفته جاری فعال خواهد بود که بارش های رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه در برخی از نواحی به خصوص شمال و شمال غرب از جمله شهرستان های سبزوار، داورزن، قوچان و کلات خراسان رضوی خواهد بود و پیامدهایی چون آبگرفتگی، جاری شدن رواناب و سیلاب در نواحی مختلف استان را به دنبال خواهد داشت.

شهرستان جوین در شمال غرب خراسان رضوی ۳۵ هزار هکتار باغ و کشتزار دارد و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است.

این شهرستان ۱۲ هزار بهره بردار در بخش های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد و کارخانه قند و مجتمع کشت و صنعت جوین از صنایع مهم مرتبط با بخش کشاورزی در این شهرستان است.

نقاب، مرکز شهرستان ۵۴ هزار نفری جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.