آستارا - ایرنا - رئیس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: بسیاری از افراد استعدادهای قرآنی بالقوه دارند که از طریق مسابقات شناسایی شده و با آموزش‌های مناسب می‌توانند به مربیان و افراد اثرگذاری در حوزه قرآنی بدل شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدپورشعبانی روز شنبه در جلسه توجیهی مسابقه قرآنی هم‌آوری آلاء در آستارا اظهارکرد: شرکت در این مسابقات فرصتی مناسب برای افرادی است که تاکنون در این حوزه فعال نبوده‌اند تا بتوانند توانمندی خود را شناسایی و استعدادهایشان را تقویت کنند.

وی افزود: حضور در رقابت‌های قرآنی می‌تواند فعالیت‌ خانه‌ های قرآن در روستاها و حاشیه شهرها که به علت شیوع کرونا کمتر شده بود را رونق ببخشد و باید در این خصوص اهتمام جدی داشت.

رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان همچنین بر لزوم مشارکت بیشتر روحانیون و معلمان قرآن در این مسابقات تاکید و عنوان کرد: امید است با اجرای مسابقات همآوری آلاء، ارتباط ماندگاری بین افراد و قرآن برقرار شود زیرا وقتی با قرآن انس می گیریم می توانیم از آن درس زندگی و راه سعادت را نیز بیاموزیم.

امام جمعه شهرستان آستارا هم در ادامه این جلسه اظهارکرد: دنیای امروز تبدیل به فضایی در رقابت برای مال و مقام دنیا، قدرت طلبی ها، ظلم و جنایت شده، این نسل کشی و کودک کشی هایی که همه روزه دل‌های همه ما را به درد می آورد، همه همان فرهنگ یزید و معاویه و درنده خویی و حیف است که نام فرهنگ را بر روی این رفتارهای متوحشانه بگذاریم.

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان افزود: در مقابل ما فرهنگ ایمانی، اخوت دینی، امامت، ولایت را داریم فرهنگی که کتابهای آسمانی از جمله قرآن کریم را برای ما آورده است، فرهنگی که انبیای الهی به خصوص حضرت خاتم (ص) و ائمه اطهار (ع) برای ما به ارمغان گذاشته اند و ما مرید این سیره و فرهنگ هستیم، ما دست رد می زنیم به هر فرهنگی که در مقابل فرهنگ آسمانی، الهی و قرآنی خودنمایی کند.

وی ادامه داد: قرآن کریم یک اعجاز است که بر پیامبر مکرم اسلام (ص) نازل شد تا راه و روش درست زندگی کردن را به ما بیاموزد و همواره برای رهایی از دست شیطان باید به آن تمسک بجوییم زیرا بهترین راه سعادت قرآن کریم و اهل بیت(ع) است.

در ادامه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا اظهارکرد: مسابقات طرح لیگ قرآنی آلاء در آستارا با هدف هدایت، رشد و شکوفایی استعدادهای قرآنی دانش آموزان و ایجاد شور و اشتیاق قرآنی در جامعه طرح قرآنی آلاء در رشته های مفاهیم قرآن کریم با محوریت سوره ای منتخب و حفظ قرآن کریم و روایت گری آیات موضوعی و نهادینه کردن نقش قرآن و فعالان قرآنی در تعمیق زیست اجتماعی و فرهنگی بویژه جهاد تبیین و ایجاد انگیزه مضاعف و به میدان آمدن تشکل های قرآنی دانش آموزان نوجوان در عرصه دین و قرآن برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینعلی رضازاده افزود: این رویداد ویژه نوجوانان رده سنی ۹ تا ۱۵ سال می باشد.

وی ادامه داد: شهرستان آستارا با وجود پتانسیل های خوبی که در زمینه قرآنی دارد می تواند با رشد این گروه سنی و هدایت درست آنها در آینده کادرسازی مناسب برای دارالقرآن ها و مراکز قرآنی داشته باشد و این اداره با همه توان در زمینه تقویت قرآن آموزان اقدامات عملی خوبی را انجام خواهد داد.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است.

این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.