بروجرد - ایرنا - امام جمعه بروجرد گفت: نسل جوان از بسیاری ارزش های دوران دفاع مقدس بی اطلاع هستند که باید با این فرهنگ آشنا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس باید همگانی شود و همه ادارات و نهادها وظیفه دارند در ایجاد فضاسازی و تبلیغ این ایام همکاری کنند.

وی با تاکید بر ضرورت فضاسازی شهری در هفته دفاع مقدس افزود: استفاده از نمادهای تصویری در فضاسازی شهری باید از نظر بصری متناسب با هفته دفاع مقدس باشد و در مکان های مختلف و به خصوص در بازار این نمادها ایجاد شود.

امام جمعه بروجرد با تاکید بر ضرورت آشنایی نسل جوان با ارزش های دفاع مقدس بیان کرد: روشنگری بسیار اهمیت دارد و جوانان ما بی اطلاع هستند باید خیلی تلاش کنیم تا با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر نقش نهادهای مختلف و به خصوص آموزش و پرورش در آشناسازی نسل جوان با دوران مقدس اضافه کرد: در طول هفته دفاع مقدس رزمندگان باید در مدارس حضور جدی داشته باشند و با روایت گری از دوران دفاع مقدس ارزش های مقاومت را برای نسل جوان تبیین کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر تلاش برای ایجاد فضای متناسب با هفته دفاع مقدس در سطح شهر و تمامی نهادها و ادارات و دستگاههای مختلف ضروری است که در فضای مجازی هم اقدامات متناسب انجام شود.

امام جمعه بروجرد با تاکید بر اهمیت روشنگری و آگاه‌سازی جوانان گفت: باید تلاش کرد تا واقعیات به درستی به نسل جوان منتقل شود، اقدامات متعددی در راستای فرهنگ سازی در این زمینه می توان انجام داد از جمله نمایشگاهی متناسب با هفته دفاع مقدس در نقطه ای از شهر که برای همگان قابل دسترسی باشد، باید راه اندازی شود.

ضرورت آشنایی نسل جوان با فرهنگ مقاومت

جانشین فرماندهی مرکز آموزش مهندسی ارتش جمهوری اسلامی در بروجرد، با تاکید بر ضرورت آشنایی نسل جوان با فرهنگ مقاومت گفت: هفته دفاع مقدس فقط برای ارتش و سپاه و بسیج نیست بلکه همه نسبت به آن مسوول هستند، باید اطلاع رسانی خوبی انجام شود تا نسلی که جنگ را ندیده با آن آشنایی پیدا کنند.

سرهنگ محمد رضا مهرابی بیان کرد: برنامه های متعددی در هفته دفاع مقدس اجرا می شود که محور و هدف اصلی تمامی این برنامه ها آشنایی نسل کودک و نوجوان و جوانان با دوران دفاع مقدس و مقاومت است.

وی با اشاره به برنامه های مختلف هفته دفاع مقدس افزود: شروع هفته دفاع مقدس ۳۱ شهریورماه است اما برنامه های این هفته را از پنجشنبه این هفته شروع می کنیم، دیدار با امام جمعه و غبارروبی گلزار شهدا، شرکت در نماز جمعه و برپایی میز خدمت از جمله برنامه های این هفته است.

جانشین فرماندهی مرکز آموزش مهندسی ارتش جمهوری اسلامی در بروجرد اضافه کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی در یکی از مدارس هم زنگ مقاومت را خواهیم داشت، محفل انس با قرآن و دیدار و تجلیل خانواده های شهدا از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

ضروت همکاری ادارات مختلف در تولید برنامه های پرمحتوای دفاع مقدس

فرمانده سپاه ناحیه بروجرد گفت: ادارات ما را کمک کنند و دبیرخانه ای در فرمانداری ایجاد شود تا برنامه های پر محتوایی برگزار شود، شهرداری در همه برنامه ها پیش قدم است در فضاسازی شهری کارهایی انجام دهد.

سرهنگ احمد حسنوند با تاکید بر ضرورت همکاری و مشاکرت بیشتر آموزش و پرورش بیان کرد: از آموزش و پرورش انتظار همکاری های پر محتواتری در مقاطع مختلف داریم، همچنین دانشگاهها به عنوان محل کسب تحصیل نسلی که جز نخبگان جامعه هستند در هفته دفاع مقدس برنامه هایی همانند راهیان مقدس با هدف بازدید از مناطق جنگی برگزار شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای انجام برنامه های مختلف هفته دفاع مقدس ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی، رژه موتورسواران نهادهای امنیتی، اکران فیلم، برگزاری اردوهای جهادی، برگزاری نمایشگاه عکس، کوهپیمایی، روایتگری در مدارس، محفل انس با قران و تجلیل از قهرمانان ورزشی بخشی از برنامه های تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس است.

فضای شهر دفاع مقدسی می شود

رییس شورای شهر بروجرد با تاکید بر فضاسازی شهری در هفته دفاع مقدس گفت: در طول این یک هفته باید تلاش کنیم که فضای شهر کاملا دفاع مقدسی شود.

محمد پاپی نژاد با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فقط مختص به نیروهای مسلح نیست، اظهار کرد: همه ادارات باید همکاری کنند و حداقل کاری که هر اداره ای می تواند انجام دهد این است که از خانواده های شهدا را تجلیل کنند.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی رزمندگان دوران دفاع مقدس در بروجرد بیان کرد: در طول هفته دفاع مقدس ما امسال بنا داریم با حضور همه رزمندگان دفاع مقدس یک گردهمایی داشته باشیم و روایتگری متناسبی از دوران دفاع مقدس صورت گیرد.

رییس شورای شهر بروجرد اضافه کرد: در راستای روایت گری دوران دفاع مقدس در مساجد بزرگ شهر و مساجد حاشیه ای شهر با محور بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید برنامه هایی تدارک داد.

ضرورت گفت و گو با نسل جوان برای آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت

شهردار بروجرد گفت: هفته دفاع مقدس متعلق به همه است و اگر یک دبیرخانه دایمی برای برنامه های مختلف این هفته تدارک دیده شود بهتر می توان برنامه ها را به صورت موثر اجرا کرد.

یحیی عیدی بیرانوند با اشاره به اینک نسل جدید ما در معرض تهاجم فرهنگی است، اضافه کرد: دانشگاهها و مدارس می توانند در قالب برنامه های مختلفی نسل جوان را همراه کنند از جمله برپایی نمایشگاه های سیار دفاع مقدس می تواند موثر باشد تا فرهنگ شهادت و ایثار روایت شود.

وی افزود: در این مسیر آنچه اهمیت دارد توجه به نسل جوان و گفت و گو و صحبت کردن با آنها با زبان خودشان است باید در این مسیر با مهربانی با نسل جوان به گفت و گو پرداخت و صرفا به آنچه که از جاهای مختلف می شنوند اکتفا نکنند و با اطلاعات کامل با واقعیات آشنا شوند و بعد قضاوت کنند.

نصب تندیس آیت الله بروجردی

شهردار بروجرد با اشاره به پیشینه فرهنگی و وجود شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی در بروجرد گفت: در شهری که مزین به نام آیت الله بروجردی است تصمیم گرفته شده که تندیس ایشان را طراحی کنیم، در این راستا از هنرمندان مختلفی دعوت شده و از بین نظرات متعدد پیشنهاد شد کاری فاخر و ماندگار انجام شود.

وی افزود: ۲ طرح تهیه و در دست بررسی است تا یکی از آنها پس از تصویب در شورای فرهنگی عمومی در بهترین نقطه شهر طراحی، اجرا و نصب شود.