تهران- ایرنا- تولیت حوزه علمیه آیت‌الله جلالی خمینی معتقد است ساختن فیلم درباره وضعیت زندگی طلبه‌های حوزه باعث می‌شود تا مردم ضمن مقایسه زندگی طلاب با زندگی‌های آنچنانی از فرستادن فرزندان خود به حوزه منصرف شوند. 

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه آیت الله جلالی خمینی، آیت الله رضا جلالی خمینی روز سه شنبه -۲۷ شهریور- در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید این حوزه که با حضور استادان و طلاب در مسجد احمدیه تهران برگزار شد، اظهار داشت: زمانی چند فیلم‌ساز به این حوزه آمدند تا درباره وضعیت طلاب، فیلم بسازند که به آنها گفتم، این کار را نکنید.

وی افزود: به فیلم سازان گفتم، درست است طلاب، مشکلات معیشتی شدیدی دارند و بعضی از آنها در تامین اجاره خانه و هزینه های جاری زندگی مشکل دارند ولی چون شما فیلم‌سازان در مقابل، فیلمی درباره وضعیت خوب و معیشت عالی و ویلا و خودروهای آن چنانی یک دکتر و تحصیل‌کرده دانشگاه می‌سازید، این پیام را به مردم انتقال می دهید که بهتر است فرزندان خود را به حوزه علمیه نفرستید.

استاد درس خارج فقه و اصول با بیان روایتی درباره آیه نور گفت: مرحوم حضرت آیت الله جلالی خمینی، با وجود همه مشکلاتی که طاغوت برای ایشان ایجاد می‌کرد، سینمای واقع در میدان هفت حوض (نارمک) را به مسجد تبدیل کردند.

وی گفت: طلاب و روحانیون باید دنبال اخلاص باشند؛ همچنان که مرحوم آیت الله بروجردی، مدام به شاگردان خود می فرمودند، باید اهل اخلاص باشیم. توجه طلاب باید به خدا باشد و خدا نصرت می دهد.

امام جماعت مسجد احمدیه تهران خطاب به طلاب جوان گفت: از هیچ چیزی واهمه نداشته باشید و از مشکل معیشتی نترسید. طلاب نباید با یک حرف و یک مشکل، عمامه را بردارند و دنبال کاری دیگر برود. انسان اگر قدر خود را بداند، قطعا در جامعه موثر خواهد بود.

وی افزود: طلاب باید با کسب علوم دینی و مهارت های مختلف، اسلام ناب را به مردم دنیا معرفی کنند. ما باید طلاب مهذب و اهل اخلاق و با سواد برای اعزام به اروپا و آفریقا و آمریکا تربیت کنیم. متاسفانه مسئولان توجه چندانی به طلاب و حوزه علمیه ندارند. این وضعیت، البته خیلی ساده نیست و نمی‌توانیم بگوییم، بی‌توجهی مسئولان به حوزه‌ها و مساجد، موضوع عادی است.