تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳

کاشان- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان کاشان گفت: ۲۵ نونهال مرشد با اجرای طرح استعدادیابی دانش‌آموزان مستعد ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در مدارس شهرستان شناسایی شدند که در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند.

محمدجواد سلامیان‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به لزوم توجه ویژه به سنین پایه یعنی نونهالان و نوجوانان در زمینه ورزش های زورخانه‌ای، اظهار کرد: طرح ملی ترویج فرهنگ و ورزش پهلوانی با عنوان «شهید طوقانی» در مدارس کاشان در حال اجراست.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشان اضافه کرد: این طرح با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان اجرا می شود و در زمینه تربیت مرشد و ورزشکاران نونهال تاثیرگذار بوده است.

سلامیان‌زاده گفت: مربیان و مرشدهای ورزش زورخانه‌ای با حضور در مدارس، دانش‌آموزان را با این رشته ورزشی آشنا و استعدادیابی می‌کنند.

وی، اهداف اجرای طرح مذکور را آشنایی دانش‌آموزان با ورزش باستانی، توسعه فرهنگ ورزش پهلوانی و جوانمردی، تقویت و هدفمندکردن ورزش صبحگاهی، تلفیق ورزش با اخلاق و ذکر نام مولا علی (ع)، شناسایی افراد مستعد و کمک به ترویج و توسعه ورزش زورخانه‌ای به‌عنوان ورزش دارای هویت و تمدن اسلامی و ایرانی برشمرد.

وی اظهار کرد: کارگاه های آموزشی رایگان برای مرشدان نونهال و نوجوان شهرستان کاشان با حضور استادان با تجربه و پیشکسوت ورزش زورخانه‌ای برگزار می شود.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشان خاطرنشان کرد: ۱۳ زورخانه در مناطق شهری و روستایی شهرستان فعال است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان است.