ایلام -ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه قرآن و مسجد سنگرهای مستحکم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان هستند، گفت: سبک زندگی اسلامی و قرآنی باید در جامعه گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام " اله نور کریمی‌تبار" روز یکشنبه در همایش تجلیل از فعالان و نشست شورای توسعه فعالان قرآن کریم استان ایلام اظهار کرد: انس و ارتباط با قرآن کریم منزلت و کرامت برای انسان ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده که بهترین شما کسی است که قرآن را فرا بگیرید و به دیگران نیز بیاموزد، تصریح کرد: تربیت قرآن آموزان صدقه جاریه‌ برای کسانی خواهد بود که در راه تعلیم و ترویج فرهنگ قرآن گام بر می‌دارند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه قرآن کتاب هدایت گر است و انسان از تاریکی به سوی نور و صراط مستقیم هدایت می کند، ابراز کرد: تمسک به قران کریم نجات بخش انسان خواهد بود و این نعمت بزرگی است که باید قدر دان آن بود، اگر انسان با قرآن کریم همنشین شود و کاستی‌های او در عرصه‌های مختلف زندگی کاهش خواهد یافت چرا که قرآن کریم هدایتگر و منبع نامتناهی از علم و دانش است.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی‌در شرایط امروز جامعه یک نیاز ضروری است، ابراز کرد: امروز لازم است که هم خود و هم فرزندان توجه بیشتری به سمت فراگیری قرآن و معارف این کتاب آسمانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس روایتی از حضرت امام علی(ع) نام نیکو، تربیت دینی و اسلامی و فرا گرفتن قرآن کریم از حقوق فرزندان بر والدین است، یادآور شد: امروزه اسامی روی فرزندان گذاشته می‌شود که با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما همخوانی ندارد، نام‌هایی که تقلید از فرهنگی غربی است در حالی که اسم روی روح و روان فرزند در تمام دوران زندگی می‌تواند آثار مثبت و منفی در یک جامعه اسلامی داشته باشد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: حق دومی که فرزند بر والدین دارد این است که او را بر مبنای تربیت اسلامی، فرهنگ و ارزش‌های دینی تربیت کنند، متأسفانه امروز توجه والدین بیش‌از آنکه به تربیت اسلامی باشد به فراگیری دانش فرزندان و مدارک تحصیلی آنان است، امروز ضرورت دارد که توجه به تربیت دینی و تحصیل و فراهم کردن زمینه آن، توامان با هم باشد.

حجت الاسلام کریمی‌تبار تصریح کرد: حق سوم فرزند بر والدین آموزش قرآن کریم است، اگر تربیت اسلامی و آموزش قرآن به فرزندان و دانش‌آموزان در جامعه به نحو درست اجرایی شود خروجی کار این خواهد شد که سبک زندگی اسلامی و قرآنی و اهل‌بیت(ع) گسترش پیدا می‌کند و ارتباط با قرآن فراگیر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هر چه در تربیت فرزند و آموزش قرآن کریم به آنان کوتاهی شود، فاصله از آموزه‌های دینی و قرآنی در جامعه بیشتر خواهد شد، افزود: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در قالب تهاجم فرهنگی به دنبال دین‌زدایی و عفت زدایی در جامعه هستند این در حالی است که مسجد و قرآن کریم سنگرهایی مستحکم برای مقابله با این تهاجم هستند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه مسجد سنگر است، یادآور شد: سنگر محافظ نیروی رزمنده در برابر تهاجم دشمن است، اگر ۲ سنگر قرآن و مسجد را رها کردیم، به طور قطع آسیب‌پذیری در جامعه افزایش خواهد یافت، پس بنایراین باید رویکرد جدیدی به قرآن داشته باشیم و در واقع بازگشت به قرآن و عمل به قرآن نیاز ضروری جامعه است.

حجت الاسلام کریمی تبار با قدردانی از ادارات، نهادها، مدیران، خیرین، اساتید و معلمانی که برای آموزش قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش می‌کنند، افزود: جلسات قرآنی بایستی در مساجد افزایش پیدا کند و منحصر به ماه مبارک رمضان نباشد، برنامه‌های تفسیر، قرائت، حفظ، روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم، ترجمه و تفسیر هم در مساجد و منازل دنبال شود.

وی با تاکید بر گسترش محافل قرآنی در سطح جامعه، خانواده‌ها، گردهمایی‌ها، روستاها و مجموعه‌های مسکونی به صورت هفتگی، ابراز کرد: بر اساس گزارش‌هایی که ارائه شده حدود بیش‌از ۴۰۰ محفل و جلسه خانگی قرآن کریم در استان در حال برگزاری است که انتظار می‌رود این تعداد به یک هزار جلسه افزایش یابد که البته نیاز است این جلسات مورد حمایت نهادها و خیرین قرار گیرند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر توجه شرکت‌های فعال در استان در بخش های مختلف در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به گسترش فعالیت‌های قرآنی، خاطرنشان کرد: لازم است که درصدی از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا، در این نشست از تعدادی از فعالان و مربیان حوزه قرآن کریم در استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام قدردانی شد.

این همایش با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، مسئولان استانی و فعالان حوزه قرآن و عترت استان برگزار شد.