همدان - ایرنا- فرماندار بهار گفت: جذب اعتبار تخصیص یافته از سال ۱۴۰۲ تا تابستان ۱۴۰۳ برای این شهرستان حدود سه هزار و یکصد میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ۵۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی فیض الهی روز یکشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بهار اظهار کرد: جذب اعتبار تخصیص یافته از سال گذشته تا کنون این حاصل یکپارچگی و اتحاد بین مسئولین و ادارات است که این روند ادامه دار است.

وی ادامه داد: به منظور توسعه هرچه بیشتر بهار باید همچنان پیگیر جذب اعتبار بیشتری در زمینه های مختلف باشیم که لازمه آن اهتمام جدی دستگاه های اجرایی شهرستان است.

فرماندار شهرستان بهار تصریح کرد: رؤسای ادارات دستگاه های اجرایی شهرستان باید گزارشی از وضعیت جذب و هزینه‌کرد اعتبارات و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، درخواست‌های خود در خصوص تخصیص اعتبارات در سال جاری بارسال کنند تا بعداز جمع بندی بر اساس نیاز و مطالبات جهت جذب اعتبارات ارزش افزوده،اعتبارات محرومیت زدایی و اعتبارات معادن پیگیر باشیم.

وی ضمن قدردانی از نماینده شهرستان بهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکمیل پروژه های نیمه تمام در سال جاری، اظهار کرد: با پیگیری های فرمانداری و نماینده شهرستان بهار پروژه های مربوط به نوسازی مدارس در بهار عملیاتی و تکمیل شد.

فیض الهی از جذب اعتبار ۵۷ میلیارد تومانی سال گذشته در حوزه نوسازی مدارس خبر داد و گفت: در سالیان اخیر توجه ویژه ای به پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش شده و پروژه‌های نیمه تمام تعیین تکلیف شده‌اند که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بخش اعظمی از مشکلات در شهرستان بهار حل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بهار به مرکزیت شهری به همین نام در غرب استان همدان قرار دارد.