اصفهان-ایرنا- طرح دوفوریتی استفاده رایگان شهروندان از اتوبوس و مترو در روز نخست مهر جاری به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

به گزارش ایرنا، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان روز یکشنبه در صحن علنی پارلمان شهری گفت: لایحه دوفوریتی شهرداری اصفهان در راستای تقویت فرهنگ حمل و نقل عمومی و ترویج استفاده از اتوبوس و مترو برای تردد دانش‌آموزان و دانشجویان در آغاز سال تحصیلی با رایگان شدن بلیت قطار شهری و اتوبوس به تصویب رسید.

علی صالحی افزود: این لایحه بعد از طی مراحل قانونی اجرایی خواهد شد تا شهروندان در روز نخست مهر، بصورت رایگاه از مترو و اتوبوس استفاده کنند.

کمبود اتوبوس برای جابه‌جایی دانشجویان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: موضوع کمبود اتوبوس به وزارت راه و شهرسازی مربوط است اما انتظار داریم مسوولان مربوطه پیگیر تعهدات دولت قبل برای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برای کشور از جمله اصفهان باشند و این شورای نیز هفته گذشته در تهران پیگیر اضافه شدن ناوگان اتوبوس شهری اصفهان شد.

محمد نورصالحی ادامه داد: شرایط نباید به گونه‌ای باشد که دانشجویان برای تهیه بلیت اتوبوس بین شهری دچار مشکل شوند و ما در این راستا از مدیریت پایانه‌ها نیز درخواست می کنیم تا برای نظم بخشیدن به وضعیت اتوبوس‌های بین شهری همکاری کند.

وی همچنین با اشاره به آماده‌سازی شهر اصفهان برای استقبال از آغاز سال تحصیلی جدید گفت: کاهش سرفاصله اتوبوس‌ها و قطار شهری یکی از اقدامات مدیریت شهری به منظور تردد راحت‌تر دانش‌آموزان در هفته‌های نخست سال تحصیلی است.

نورصالحی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی ترافیک استان در باره تغییر ساعت کاری ادارات در ابتدای مهر تصمیم‌گیری خواهد کرد تا سال تحصیلی جدید با آرامش آغاز شود.

پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی ترافیک اصفهان در ابتدای مهر

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات ستاد مهر اصفهان و پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی ترافیک سطح شهر گفت: این حجم ترافیک در پیک صبح و ظهر رخ می‌دهد از این رو استفاده از حمل و نقل همگانی و رفع گلوگاه‌های ترافیکی سطح شهر اهمیت زیادی دارد.

حسین حق‌شناس ادامه داد: البته اجرای طرح شناورسازی ساعات کار ادارات در راستای کاهش ترافیک در مرحله تصویب در شورای ترافیک استان است که با هماهنگی آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای مدیریت ترافیک و هوشمندسازی سرویس مدارس، شناسایی مدارس ترافیک‌زا و گلوگاه‌های ترافیکی، تشکیل کمپین نظم بخشی و روانسازی عبور و مرور با همکاری انجمن اولیا و مربیان ناظر به ارائه آموزش‌های فرهنگ شهروندی و مدیریت پارک سرویس مدارس با استفاده از حیاط مدارس انجام شده است.

حق‌شناس گفت: همچنین بازدید از وضعیت خطوط اتوبوس، مترو و تاکسی، پایش ترافیک از مرکز کنترل و اعمال جریمه متخلفان، راه‌اندازی ۱۲ گشت سیار، برنامه‌ریزی برای اتمام عملیات عمرانی و جمع‌آوری کارگاه‌های مربوطه در قالب ستاد مهر نیز صورت گرفته است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان بیان داشت: امسال طرح تعمیر رایگان دوچرخه دانش‌آموزان را در چهار ایستگاه سطح شهر برقرار کردیم و در مناطق کم برخوردار شهر نیز دوچرخه بصورت امانی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست با حضور شهردار اصفهان از برگزیدگان کنکور سراسری در صحن علنی شورای اسلامی شهر تجلیل شد.