سبزوار- ایرنا- معاون مدیرکل و رییس آموزش و پرورش سبزوار گفت: علیرغم کمبود نیروی انسانی آموزشی، با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال تحصیلی جدید، هیچ کلاس درس این شهرستان بدون معلم نخواهد ماند.

سیدولی‌الله حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تامین معلم، در سال های اخیر همواره چالش جدی آموزش پرورش این شهرستان در آستانه بازگشایی مدارس بوده است که با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته، امسال این کمبود جبران شده است.

وی اظهار کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش سبزوار توانسته است مشکل کمبود نیروی انسانی را از راه‌های مختلفی حل کند تا در اول سال تحصیلی پیش رو، هیچ کلاس درسی خالی از معلم نباشد.

رییس آموزش و پرورش سبزوار گفت: با استفاده از ظرفیت همکاران توانمند بازنشسته و نیروهای تازه استخدام شده، نیروهای انتقالی و ورودی دانشگاه فرهنگیان مشکل کمبود معلم تعدیل و برطرف شده است.

حسینی افزود: در راستای اجرای پروژه مهر، با برنامه ریزی موثر، فرایند جذب بیش از ۳۰۰ معلم متقاضی ورود به این عرصه و نیز ۲۰۰ معلم جدید از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ در مجموعه آموزش و پرورش سبزوار به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین با تمهیدات اندیشیده شده و برنامه ریزی صورت گرفته، مدارس شهرستان برای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید مهیا شده است.

افزون بر ۶۰ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ آموزشگاه شهرستان سبزوار تحصیل می‌کنند.