تهران-ایرنا- حزب الله لبنان طی چند بیانیه از حملات امروز خود به پایگاه های رژیم صهیونیستی در راستای حمایت از مردم نوار غزه و مقاومت فلسطین خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم غزه و پشتیبانی از مقاومت فلسطین، صبح امروز ساعت ۶:۴۵ دقیقه ، سامانه فنی پایگاه صهیونیستی «المالکیه» را با پهپادی انتحاری هدف قرار داده است.

بر اساس این بیانیه، این سامانه به طور مستقیم هدف قرار گرفت و منهدم شد.

حزب الله در بیانیه دیگری افزود: ساعت ۷:۵۰ دقیقه صبح امروز تجمع نظامیان دشمن صهیونیستی را در پایگاه «المطله» با پهپاد هدف قرار دادیم .

مقاومت اسلامی لبنان ساعاتی پیش نیز در بیانیه سوم خود اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت فلسطین و همچنین پاسخ به تجاوزهای دشمن به روستاهای جنوبی لبنان به ویژه منطقه الصرفند، امروز (یکشنبه) مقر گردان های زرهی رژیم صهیونیستی وابسته به تیپ ۱۸۸ در پادگان «راویه» را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی که از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۶ مهر ۱۴۰۲) ضربات سنگینی را به صورت روزانه از حزب‌الله لبنان دریافت کرده است، برای جبران این شکست هر از چندگاهی در اقداماتی کور، غیرنظامیان در جنوب این کشور را هدف قرار می‌دهد.

حزب‌الله لبنان نیز حملات به غیرنظامیان لبنانی را بی‌پاسخ نگذاشته و در واکنش به این جنایات، حملات خود به شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال اراضی اشغالی و همچنین مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه را تشدید کرده است.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد: طی ماه گذشته میلادی (اوت) یک هزار و ۳۰۷ موشک از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده که بالاترین میزان از زمان شروع جنگ غزه است.

حملات حزب الله علیه مواضع نظامیان صهیونیست در حالی ادامه دارد که محافل رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به تاثیر حملات کوبنده حزب الله در شمال فلسطین اشغالی، به گرفتار شدن ارتش این رژیم در غزه اشاره کرده و روی آوردن به جنگ با مقاومت لبنان در این شرایط را زیر سئوال برده اند.

«تزوی بارئیل» تحلیلگر رسانه صهیونیستی «هاآرتص» اخیرا گفت: فراری دادن ده‌ها هزار اسرائیلی، تصویری از پیروزی حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله علیه اسرائیل است. درگیر کردن ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی عامل مهمی در سهیم بودن حزب الله در وحدت میادین و کاستن فشار از روی غزه است.

وی افزود: حزب الله همچنان اوضاع را به غزه گره می‌زند. اسرائیل هم استراتژی روشنی ندارد که نوع اقدامات علیه لبنان و حزب الله را مشخص کند. به نظر می‌رسد که مانند غزه، اسرائیل خود را آماده جنگ در لبنان می‌کند، بدون اینکه راهبرد یا سیاست روشنی در قبال آنچه به دنبالش است، داشته باشد.