اهواز- ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تاکید بر اینکه احداث و بهره‌برداری از بنادر کوچک با رویکرد عمل به مسئولیت اجتماعی و با هدف رونق و توسعه کسب و کار محلی است گفت: این اداره کل موضوع واردات کالای همراه ملوان در بنادر کوچک خوزستان  را در ادوار مختلف پیگیری کرده و بر تسهیل در صدور این مجوز تأکید داریم.

به گزارش ایرنا ابوطالب گرایلو روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: اخذ مجوزهای محیط زیستی در روند توسعه بنادر کوچک یکی از چالش های پیشرو در در روند توسعه اینگونه بنادر است و صدور مجوز مذکور به ایجاد هم افزایی در بین دیگر عوامل پیگیر در این حوزه نیاز دارد.

وی در تبیین رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی به منظور توسعه بنادر کوچک افزود: سیاست های سازمان بنادر و دریانوردی به بنادر کوچک از بابت درآمدزایی نیست بلکه احداث و بهره‌برداری از بنادر کوچک با رویکرد عمل به مسئولیت اجتماعی و با هدف رونق و توسعه کسب و کار محلی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه این اداره کل موضوع واردات کالای همراه ملوان در بنادر کوچک خوزستان را در ادوار مختلف پیگیری کرده و بر تسهیل در صدور این مجوز تأکید داریم گفت: صدور مجوز های لازم در این حوزه نیز به همکاری دیگر دستگاه های مربوطه نیاز دارد.

گرایلو در بخش دیگری از این نشست در خصوص اقدامات انجام شده برای بهبود عملکرد کاری بندر شادگان بیان کرد: اجرای پروژه‌های جانبی در بنادر کوچک به منظور توسعه و رونق فعالیت‌های بازرگانی، از هزینه‌کرد بالغ بر 600 میلیارد ریال برای برق‌رسانی به بندر شادگان و ایجاد شبکه فیبر نوری را می توان از مهمترین اقدامات انجام شده عنوان کرد.

وی افزود گفت: با تأمین برق پایدار برای توسعه بندر شادگان و تسهیل و تسریع در امر توسعه این بندر در اثر اتصال به شبکه برق سراسری و همچنین ایجاد بستر پایدار ارتباطی بر پایه فیبر نوری، روند مبادلات تجاری بندر شادگان بر بستری امن و پایدار انجام می شود.

گرایلو تصریح کرد: به عنوان نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در استان خوزستان همواره تلاش می‌کنیم از پروژه‌های شهر-بندر که موجب توسعه و بهبود معیشیت اهالی منطقه می‌شود، حمایت کنیم.

استفاده از ظرفیت کامل بندر شادگان با همگرایی بیشتر گمرک محقق می شود

وی با اشاره به ظرفیت سالانه صدهزار تنی بندر شادگان گفت: این بندر محلی در حال حاضر و با سیاست‌های کنونی با 20 هزار تن فعالیت می‌کند که با توجه اینکه گمرک نقش مهمی در افزایش میزان کالاهای ورودی دارد، انتظار می‌رود با همگرایی بیشتر تمام این ظرفیت به کار گرفته شود.

مدیرکل بنادرو دریانوردی استان خوزستان با تشریح اینکه منابع درآمدی رابطه مستقیمی به میزان ارائه خدمات به صاحبان کالا و بازرگانان دارد گفت: توسعه بنادر تأثیر مهمی بر توسعه شهرهای بندری دارد، لذا باید کوشید که فعالیت های بیشتری در این بنادر صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، ناظر گمرکات خوزستان مردادماه امسال اعلام کرد؛ آیین نامه طرح ساماندهی کالای همراه ملوان که در دولت سیزدهم به تصویب رسید در حال تدوین است.

طرح ساماندهی کالای همراه ملوان در تاریخ ۲۶ اسفند ماه سال گذشته به تصویب دولت سیزدهم رسید.

با اجرایی شدن این طرح کالای همراه ملوان به صورت دائمی در شهرهای مرزی استان انجام خواهد شد و دیگر نیازی به تمدید زمان اجرای این طرح نیست.

ورود کالاهای ملوانی یکی از راه های مهم کسب درآمد ساکنان مناطق مرزی و بندری خوزستان است.