مجتبی نوروززاده روز یکشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، افزود: جاده قدیم قم - تهران از محورهای ترانزیتی استان است که بهموازات آزادراه قم - تهران از ترافیک ترکیبی بهخصوص خودروهای نیمهسنگین برخوردار است.
وی اضافه کرد: ۶۲ کیلومتر از مسیر قدیم قم - تهران در حوزه مسئولیتی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان قم قرار دارد.
وی به اجرای طرح بهسازی این محور پرداخت و گفت: در قالب این پروژه که از تیرماه سال جاری اجرایی شده، متناسب با موقعیت و وضعیت احصا شده هر قطعه، نسبت به اجرای عملیات درزگیری، لکهگیری و روکش آسفالت اقدام میشود.
رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان قم میزان اعتبار اجرایی پروژه را بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: تمامی هزینه اجرایی طرح بهسازی جاده قدیم قم - تهران از محل اعتبارات سازمان راهداری و حملونقل جادهای تامین شده است.
نوروززاده در خصوص مشخصات فنی طرح اظهار داشت: باتوجهبه احصاء قطعات اجرایی پروژه، نسبت به عملیات درزگیری به طول هشت هزار متر، لکهگیری هندسی در ابعاد ۲۵ هزار مترمربع و اجرای روکش آسفالت به طول ۲.۵ کیلومتر و عرض ۱۸ متر (در دولایه بیندر و توپکا) اقدام خواهد شد.
وی بازه زمانی اجرا و تکمیل پروژه را ۶ماهه اعلام کرد و افزود: باتوجهبه پیشرفت مناسب پروژه، شاهد تکمیل و مورد بهرهبرداری قرارگرفتن آن تا پایان آبانماه سال جاری خواهیم بود.
در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان میتوان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.