ایلام- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: در حال حاضر ۳۸ موسسه فرهنگی قرآن و عترت ثبت شده در این استان وجود دارد که از این تعداد ۱۷ موسسه فعال بوده و به آموزش و فعالیت‌های قرآنی می‌پردازند.

"علی هلشی" روز یکشنبه در حاشیه برگزاری همایش تجلیل از فعالان قرآن و عترت و جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآن و عترت(ع) استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: طرح بزرگ بالندگی ۴۰ هزار حافظ قرآن کریم به پاس آرمان بزرگ ۴۰ هزار شهید گرانقدر کشور با همکاری قرارگاه شهید آوینی در سطح کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این طرح با شرکت ۱۱ موسسه فرهنگی قرآن و عترت استان با ظرفیت ۴۰۱ نفر و با حضور ۳۸ مربی در سطح استان در حال برگزاری است، افزود: با اجرای این طرح انتظار می‌رود که با همکاری موسسات فعال قرآنی استان، به اهداف مورد نظر در راستای افزایش حافظان قرآن کریم گام‌های بزرگی در استان برداشته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از اجرای طرح قرآنی بشری در راستای آموزش و بازآموزی مربیان قرآنی اشاره کرد و افزود: این طرح از سال گذشته در سطح ۶ شهرستان استان شامل دهلران، مهران، آبدانان، ملکشاهی، بدره و ایوان اجرایی شده و در نیمه دوم امسال هم تداوم خواهد داشت.

هلشی با اشاره به اینکه در این طرح ۱۵۰۰ مربی قرآنی در سطح ۶ شهرستان شرکت کرده‌اند، ابراز کرد: بیمه بازنشستگی و فعالان قرآن کریم در سطح استان به تعداد ۲۰۰ نفر در استان اجرای شده و برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی در سال گذشته و ماه مبارک رمضان، برگزاری محافل انس با قرآن و برگزاری جشن رمضان با گستره ۳۰۰ برنامه از دیگر فعالیت‌های استان در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی بوده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم در شهر ایوان، دهلران و دره‌شهر یادآور شد: پویش حفظ سراسری قرآن کریم ویژه همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد که همه این فعالیت‌ها، حاصل تلاش و نخبگان قرآنی استان بوده و امید است که در راه بسط و گسترش فرهنگ قرآنی در سطح استان گام برداریم.