تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیربا اشاره به شروع سال تحصیلی این دانشگاه از ۱۷ شهریور گفت: تمام برنامه‌های درسی دوره کارشناسی بازنگری شد و دروس جدید هوش مصنوعی، تحول دیجیتال به آن اضافه شد.

علیرضا رهایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی ایرنا در تشریح برنامه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال تحصیلی جدید اظهارداشت: نیم سال جدید تحصیلی در دانشگاه امیرکبیر از ۱۷ شهریورماه شروع شده است و ما از تیر ۱۴۰۳ تمهیداتی از جمله تعمیرات و آماده سازی خوابگاه‌ها برای ورودی‌های جدید در سطح کارشناسی و تحصیلات تکمیلی برای هر ورودی به تفکیک خانم‌ها و آقایان پیش بینی کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ورودی‌های جدید از دبیرستان‌ها می‌آیند و از خانواده‌های خود جدا شده‌آند تلاش کردیم شرایط خوبی در خوابگاه‌ها داشته باشند برای همین منظور تعمیرات ویژه‌ای را در خوابگاه‌ها انجام دادیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: از نظر برنامه درسی امسال تغییراتی داشتیم به این صورت که کل برنامه‌های کارشناسی بازنگری شد و دروس جدیدی همچون هوش مصنوعی و تحول دیجیتال به کل برنامه درسی کارشناسی افزوده شد. به علاوه تغییراتی جهت ارتقای برنامه‌های درستی و مهارتی شدن درس‌ها در سطح کارشناسی انجام شد. همچنین بحث هوش مصنوعی پیشرفته و روش‌های یادگیری ماشین در سطح کارشناسی ارشد برای همه دانشجویان عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی درخصوص شروع زودهنگام سال تحصیلی به همه اعضای هیات علمی و مجموعه‌ها انجام شود تا آمادگی لازم را داشته باشند و با آمادگی خوبی کار خود را آغاز کردند.

بازنگری برنامه‌های درسی کارشناسی و کارشناسی ارشد

براس سطوح تحصیلات تکمیلی تلاش شده همکاری‌هایی با بخش‌های صنعتی بزرگ شکل بگیرد به طوری که با اعتبارات که کسب می‌کنیم و طرح‌های بزرگی که می‌گیریم تا حد امکان به پایان نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی به سمت انجام نیازهای کشور جهت‌دهی می‌شوند و در عین حال از این طریق پشتوانه مالی برای دانشجویان به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه موفقیت های خوبی حاصل شده است، گفت: در بخش‌های دریایی، هوافضا، هوش مصنوعی موافقت نامه‌هایی با بخش‌های بزرگ صنعت کشور منعقد کردیم. این طرح‌ها اجرایی شده‌اند به خصوص در هوش مصنوعی به دلیل اهمیت این رشته و علاقه به آن در سطح کشور پژوهشکده هوش مصنوعی راه‌اندازی کردیم و اساتید جذب شده‌اند، بنابراین اکنون بیش از ۲۵ هیات علمی مستقر هستند.

قیمت بن غذا تغییری نداشت

رئیس دانشگاه امیرکبیر درخصوص تغییر قیمت بن غذا در دانشگاه‌ها گفت: تاکنون با توجه به اینکه سازمان امور دانشجویان موردی اعلام نکرده ما نیز تغییر قیمت در این بخش نداشتیم و در تمدید قرارداد مربوط به تغذیه تلاش شد با دقت نظر و سخت‌گیری کماکان کیفیت غذای دانشجویان حفظ شود و نظارت جدی از سوی دانشگاه و تشکل‌های دانشجویی اعمال می‌شود تا مطمئن شویم غذا از کیفیت خوبی برخوردار است.

وی درباره تغییرات فیزیکی دانشکده‌ها توضیح داد: در دانشکده‌ها از لحاظ فضای فیزیکی و برنامه‌های فرهنگی در سطح دانشگاه به خصوص برای دختران پیش بینی‌هایی انجام شده است تا فعالیت‌ها در این زمینه تشدید شود. همچنین تعدادی کانون‌های فرهنگی و هنری داریم که برنامه‌های خوبی برای نشاط و رفع خستگی روحی و روانی بین دانشجویان در آنها انجام می‌شود.

دانشگاه امیرکبیر استاد اخراجی ندارد

رئیس دانشگاه امیرکبیر در خصوص وضعیت اساتید و دانشجویان اخرجی گفت: هیچ استاد اخراجی در دانشگاه نداشتیم. البته دانشجوی اخراجی داریم منتها بیشتر اخراجی ما طبق قانون اخراجی‌های آموزشی است. مطابق قانون اگر دانشجویی سه یا چهار ترم مشروط شود اخراج خواهد شد؛ البته تلاش کردیم سال‌های مشروطی را افزایش دهیم و چنانچه محقق نشد ناچار هستیم روند قبلی را طی کنیم.