تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون بدنسازی درباره برگزاری مسابقات بدنسازی قهرمانی جهان به میزبانی ایران گفت: در این شرایط حساس سیاسی کشور و تبلیغات ایران هراسی توسط شبکه‌های معاند، به نظرم این میزبانی با حضور پرتعداد کشورها می‌تواند دستاورد سیاسی بزرگی برای کشورمان باشد.

به گزارش ایرنا، رشته پرورش اندام در ایران توانسته است مخاطبین بسیاری را به خود جذب کند، به طوری که بین ۳ رشته برتر کشور از نظر استقبال و مخاطب جای گرفته است. بیش از یک دهه است که کشورمان بر مسند قهرمانی جهان این رشته استوار بوده اما همیشه بزرگ‌ترین چالشی که فدراسیون و قهرمانان باید با آن دست و ‌پنچه نرم می‌کردند، هزینه‌های سرسام‌آور دلاری برای شرکت در رقابت‌های بین المللی است.

عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون بدنسازی ایران با اشاره به مشکلات عدیده میزبانی از رقابت‌های قهرمانی جهان در ایران اظهار داشت: در این شرایط حساس سیاسی کشور و تبلیغات ایران هراسی توسط شبکه‌های معاند، به نظرم این میزبانی با حضور پرتعداد کشورها می‌تواند دست‌آورد سیاسی بزرگی برای کشور باشد. بیش از ۶۰ کشور از ۵ قاره، اعلام آمادگی کردند که بزرگ‌ترین کاروان مربوط به کشور عراق با ۱۵۰ ورزشکار است.

وی در خصوص ظرفیت میزبانی رویداد بین‌المللی در حوزه اقتصادی عنوان کرد: قانون فدراسیون جهانی به این شکل است که همه شرکت‌کننده‌ها باید در هتلی که توسط میزبان مشخص شده حضور پیدا کنند و این مسئله به همه اعضای کاروان بازمی‌گردد. هزینه ثبت‌نام هر ورزشکار، اسکان، رفت‌وآمد و حضور در رقابت را در بر می‌گیرد که برای ورزشکاران داخلی نیز خیلی پایین‌تر محاسبه می‌شود زیرا نیازی به تامین ارز ندارند و حضور شرکت‌کنندگان خارجی نیز ارزآوری خواهد داشت. این رقابت‌ها نمی‌تواند شرکت‌کننده آزاد داشته باشد و فقط تیم‌های ملی شرکت می‌کنند اما توانستیم با کسب موافقت‌ها، تیم‌های «ب» و «ج» را نیز راه‌اندازی کنیم که با این حساب کاروان ایران حدود ۳۵۰ نفر عضو خواهد داشت.

هفتاد و هشتمین دوره مسابقات پرورش اندام، فیتنس و فیتنس چلنج قهرمانی مردان سال ۲۰۲۴ جهان طی روزهای ۲ تا ۶ مهرماه در جزیره کیش و برگزار می‌شود.

رقابت‌های پرورش اندام و فیتنس در تالار شهر جزیره کیش و مسابقات فیتنس چلنج در سالن المپیک برگزار خواهد شد. ضمن اینکه روز ۲ مهرماه نیز کنگره جهانی و جلسه هیات رئیسه فدراسیون جهانی در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار خواهد شد.

جدول زمان‌بندی این رویداد به شرح زیر است:

دوشنبه ۲ مهر: ورود و پذیرش تیم‌های شرکت‌کننده/ وزن‌کشی ورزشکاران - کنگره داوران و مربیان– کنگره جهانی IFBB

سه‌شنبه ۳ مهر: افتتاحیه مسابقات، رقابت رشته‌های فیتنس اسپرت، پارابیلدینگ، گیمزکلاسیک، بادی کلاسیک، بیلدینگ جوانان، فیت مدل

چهارشنبه ۴ مهر: بادی بیلدینگ بزرگسالان و پیشکسوتان و فیتنس استایل

پنجشنبه ۵ مهر: فیزیک کلاسیک، فیزیک، ماسکولار و ماسل استایل

جمعه ۶ مهر: خروج تیم‌های شرکت‌کننده