رشت - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنگرود با بیان اینکه نانوایان قانونمند و منصف تشویق شده و سهمیه آرد آنان افزایش می یابد، گفت: با متخلفان از جمله کم فروشان هم به طور جدی برخورد می شود.

علی اصغر محمد دوست روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی اعتراض‌های مردمی در خصوص عملکرد نانوایی‌های چاف و چمخاله به صورت سرزده به همراه کارشناسان اداره صمت از تعدادی از این واحدهای بازدید شد که در پی این بازدید برای ۴ واحد به دلیل کم فروشی و گرانفروشی پرونده تخلف تشکیل شد.

وی عنوان کرد: ۴واحد نانوایی متخلف در چمخاله نیز به دلیل تعطیلی خودسرانه به شعبه تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

محمد دوست تصریح کرد: با تمامی متصدیان واحدهای خبازی که به دلیل رعایت نکردن وزن چانه مبادرت به کم فروشی و تعطیلی خودسرانه می کنند به شدت برخورد می شود و حتی ممکن است به پلمب آنها بیانجامد.

وی اظهار کرد: تعطیلی خودسرانه نانوایی نه تنها موجب عدم ارائه خدمات به مردم می شود بلکه کاهش سهمیه آرد شهرستان و همچنین نارضایتی مصرف کنندگان را در پی خواهد داشت. وی با بیان اینکه متخلفان مجازات و با آنان برخورد قانونی صورت می گیرد، تصریح کرد: جریمه و حتی پلمب واحد مورد نظر و سلب امتیاز آن از جمله مجازات هایی است که برای متخلفان تعیین می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لنگرود خاطر نشان کرد: آن‌دسته از نانوایانی که تمامی ضوابط صنفی را رعایت می کنند و همواره انصاف را مد نظر دارند حمایت شده و سهمیه شان افزایش می یابد.

لنگرود دارای ۲۰۸ واحد نانوایی است. این شهرستان در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان واقع است.

برچسب‌ها