بجنورد-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: واگذاری یک فضای آموزشی برای آغاز فعالیت فرماندهی انتظامی شهرستان بام و صفی آباد مورد گلایه آموزش و پرورش است که این مناقشه از طرف دستگاه قضایی در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، حسن ناهیدی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اظهار کرد: فرماندهی انتظامی شهرستان تازه تاسیس بام و صفی آباد در مدرسه ای در شهر صفی آباد مستقر شد که آموزش و پرورش آن را غیرمجاز می داند و در این باره مدارک مدعی در دستگاه قضا بررسی و مشکل برطرف می شود.

به گزارش ایرنا، آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در این باره مدعی است که واگذاری مدرسه برای آغاز به کار فرماندهی انتظامی شهرستان بام و صفی آباد بدون موافقت و به شکل غیرمجاز انجام شده و در این باره موافقت نهاد آموزشی جلب نشده است.

اولویت استانداری، آموزش و پرورش است

استاندار خراسان شمالی نیز در این باره گفت: پیگیری لازم در این باره از طرف مدیرکل آموزش و پرورش استان در حال انجام است و این موضوع با اجاره مکانی برای تحصیل دانش آموزان قابل حل است.

محمدرضا حسین نژاد افزود: استانداری آمادگی دارد ساختمان بخشداری به فرماندهی انتظامی بام و صفی آباد واگذار شود و یا با واگذاری آن ساختمان برای آموزش دانش آموزان، مشکل فضای آموزشی برطرف می شود.

وی اظهار کرد: اولویت نخست در استان آموزش و پرورش بوده و تلاش داریم تا فضای آموزشی و آموزش و پرورش ارتقا یابد.

حسین نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارتقای زیرساخت‌های آموزشی استان گفت: در سال های اخیر هر ۳۵ ساعت یک کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد و این نشان از همت برای زیرساخت های آموزش است.

وی با تاکید بر لزوم توسعه مهارت آموزی در میان نوجوانان و جوانان گفت: برای توسعه مهارت آموزی در میان دانش آموزان، هنرستان ها باید توسعه یابد و در این زمینه صنایع نیز باید به راه اندازی هنرستان جوار صنعت ترغیب شوند.

پیگیری برای بازپس گیری فضای آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: موضوع واگذاری مدرسه به نیروی انتظامی بام و صفی آباد، مربوط به چند ماه گذشته است و در این مدت آموزش و پرورش اعلام کرده که به این مکان برای آموزش دانش آموزان نیاز دارد.

ابوالقاسم اکبری افزود: اکنون ثبت نام از ۱۲۰ دانش آموز در این مدرسه تصرف شده، انجام شده و امید داریم این فضای آموزشی تا اول مهر بازگردانده شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی ها برای آغاز سال تحصیلی خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس در اول مهرماه وجود دارد و ۱۹۴ هزار دانش آموزان استان در ۲ هزار و ۸۰ مدرسه سال جدید را آغاز می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: تاکنون ۱۸۷ هزار دانش آموز استان ثبت نام خود را تکمیل کرده و ۱۸۴ هزار نفر نیز برای ثبت سفارش کتاب ها اقدام کرده اند.

وی درباره برگزاری جشن عاطفه ها در اول مهرماه گفت: این جشن با هدف فرهنگ سازی کمک به هم نوع برگزار می شود و امسال قوی تر اجرا خواهد شد.

اکبری افزود: سال گذشته دستگاه های اجرایی در این جشن حضور کمرنگ داشتند که انتظار می رود امسال این حضور بیشتر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی یادآور شد: ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز استان زیر پوشش نهاد حمایتی کمیته امداد هستند و تلاش داریم تا علاوه بر کمک های این نهادحمایتی، کمک های مالی مناسب به این دانش آموزان نیازمند جمع آوری و توزیع شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.