ایلام - ایرنا - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی و قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان ایلام گفت: ۱۲ آبان ماه سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ به مدت ۳۰ روز در این استان همزمان با سراسر کشور اجرا خواهد شد.

«زهره السادات حائری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آخرین سرشماری عمومی کشاورزی در سال ۱۳۹۳ انجام شده، اظهار کرد: این سرشماری، ششمین سرشماری عمومی کشاورزی کشور است که با مراجعه مأموران آمارگیر و مصاحبه با کلیه بهره برداران کشاورزی در نقاط شهری و روستایی و تکمیل پرسشنامه الکترونیکی انجام می گیرد.

وی تهیه فهرست بهره‌برداران کشاورزی مانند تهیه چارچوب آماری مورد نیاز برای آمارگیری نمونه‌ای بین سرشماریی‌ها و تهیه اطلاعات ساختاری و پایه‌ای از بخش کشاورزی در سطوح جغرافیایی کوچک (آبادی یا شهر) را جمله اهداف این سرشماری ذکر کرد.

قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان ایلام افزود: در این سرشماری گردآوری آمار مربوط به سطح کاشت و میزان تولید محصولات سالانه زراعی و محصولات دائمی از قبیل انواع باغات، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به ماشین ها و ادوات مورد استفاده در بهره‌برداری‌ها، اطلاعات سیستم آبیاری تحت فشار و گردآوری اطلاعات مرتبط با بهره‌برداران نظیر سن، جنسیت، سواد و تحصیلات بهره برداران استخراج و ثبت می شود.

به گفته حائری گردآوری آمار مرتبط با فعالیت پرورش دام شامل تعداد، ترکیب و جنس گاو، گوسفند، بز، گاومیش و شتر، پرورش طیور به روش سنتی، کشت گلخانه‌ای، پرورش آبزیان خوراکی سرد و گرم آبی و میگو، پرورش زنبور عسل و پرورش کرم ابریشم از دیگر برنامه های سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ خواهد بود.

به گزارش ایرنا، کل اراضی کشاورزی استان ایلام تا سال گذشته ۳۳۶ هزار و ۳۶۵ هکتار است.

استان ایلام دارای ۹۱۸ واحد پرورش دام سبک و سنگین شامل گاو شیری، گوساله و بره فعال و تعداد مرغداری‌های گوشتی ۳۷۷ واحد و سه واحد مرغ تخم‌گذار و تعداد ۱۸۸ هزار ۴۳۵ عدد کلونی زنبور عسل است.

۲۶۲ واحد پرورش ماهی سردآبی و گرم‌آبی و پرورش در قفس در استان فعالیت دارد.