مشهد-ایرنا-استاندار خراسان رضوی گفت: تامین کلاس درس به عنوان یکی از ۱۴ کلان مساله حوزه زیرساختی استان بود که در سه سال اخیر مدیریت شد.

به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری روز دوشنبه در آیین اهدای تجهیزات آموزشی، هنرستانی، ورزشی و بهداشتی به مدارس سراسر کشور که در مشهد برگزار می شد افزود: در حوزه کلاس درس با کمبود حدود ۱۲ هزار کلاس، عقب ماندگی هایی وجود داشت که برای جبران آن برنامه‌ریزی های مهمی انجام گرفت.

وی ادامه داد: باتوجه به این که میانگین تعداد کلاس در خراسان رضوی از میانگین کشوری کمتر بود از حدود سه سال قبل با اتکا بر مولدسازی و ظرفیت خیران اقدامات خوبی در این حوزه انجام گرفت.

استاندار خراسان رضوی گفت:سال های قبل چهار هزار کلاس درس در استان تامین شد و بهره برداری از پنج هزار کلاس درس دیگر نیز برنامه ریزی شده است.

نظری افزود: ۵۰ درصد هزینه ساخت این کلاس ها را دولت و ۵۰ درصد دیگر آن را نیکوکاران تامین خواهند کرد و بدین ترتیب پیش بینی می شود که تا سه سال آینده عقب ماندگی های موجود به طور کامل جبران شود.

۴۷۳ طرح ورزشی و ۲۲۵ فضای آموزشی سراسر کشور امروز دوشنبه با حضور مسوولان کشوری از جمله وزیر آموزش و پرورش از مشهد افتتاح می شود.