بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی گفت: ۳۴۰ مدرسه استان ۲ نوبته است که تلاش می شود با ساخت آموزشگاه های جدید این کمبود جبران شود. 

به گزارش ایرنا، مهدی رشیدی روز دوشنبه در حاشیه آیین ارسال تجهیزات آموزشی به مدارس استان به خبرنگاران اظهار کرد: اقدامات خوبی در سال های اخیر برای ارتقای زیرساخت های آموزشی استان و ساخت مدارس انجام شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ کلاس درس در سه سال گذشته در استان ساخته شد که این امر بارقه امیدی است که تمامی مدارس ۲ نوبته در آینده نزدیک برچیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: برای برچیده شدن مدارس ۲ نوبته استان باید ۱۷۰ مدرسه ساخته شود که اکنون ساخت ۸۵ مدرسه در دست اجرا است و ساخت ۸۵ مدرسه دیگر نیز پیگیری خواهد شد.

رشیدی افزود: سال های اخیر در استان هر ۳۵ ساعت یک کلاس درس ساخته و به آموزش و پرورش تحویل شد که این امر نشان از همت مسوولان برای ارتقای زیرساخت آموزشی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز به خبرنگاران گفت: شمار دانش آموزان در هنرستان های استان در سال های اخیر از 36 درصد به بیش از ۴۴ درصد رسیده است.

ابوالقاسم اکبری با اشاره به رشد هشت درصدی در زمینه توسعه متوازن رشته ای در استان اظهار کرد: تحصیل دانش آموزان در هنرستان ها فرصتی برای ایجاد شغل در سایه مهارت آموزی است.

وی تصریح کرد: آمادگی داریم در صورت تامین فضا و امکانات لازم، دستیابی به هدف ۵۰ درصدی توسعه متوازن رشته ای در استان محقق شود.

به گزارش ایرنا، مهرماه امسال بیش از ۱۹۴ هزار دانش آموز خراسان شمالی در ۲ هزار آموزشگاه، سال تحصیلی را آغاز می کنند.