شیراز - ایرنا - با برگزاری جشن "غنچه‌ها" ، ۵۲ هزار نوآموز فارس دوشنبه بیست و ششم شهریور آغاز تعلیم و تربیت خود را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس، در آیین استانی جشن غنچه‌ها که در مجتمع آموزشی هدایت شیراز برگزار شد، گفت: نوآموزان چهار تا ۶ ساله فارس ، تعلیم و تربیت خود را در کودکستان‌های دوره دوم آغاز کردند.

رحیم کامیاب اظهار کرد: امسال آموزش و پرورش فارس، میزبان بیش از ۹۵۰ هزار دانش آموز در بیش از هشت هزار واحد آموزشی است و تلاش شده تا با فراهم کردن امکانات لازم، مهر با نشاطی در این استان رقم بخورد.

او بیان کرد: رویکرد آموزشی در کودکستان‌های فارس، بر اساس فطرت پاک انسانی است و نوآموزان بر این پایه، آموزش می‌بینند.

آموزش کودکستانی‌ها با نظارت سازمان تعلیم و تربیت

رئیس اداره مدارس دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس در جشن استانی غنچه‌ها، گفت: امسال نوآموزان در استان فارس در کودکستان هایی آموزش می بینند که تحت نظارت سازمان تعلیم و تربیت کودک قرار دارد.

آزاده محسنی اظهار کرد: اولیا مهمترین سرمایه خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهند و این نهاد نیز همه تلاش خود را برای تربیت این امانت های ارزشمند خانواده‌ها به کار می گیرد.

براساس اعلام مدیرکل آموزش و پرورش یکشنبه آینده (یکم مهر) زنگ آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور، در فارس به صدا در می‌آید.