مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: آسمان استان تا پایان هفته جاری منتهی به اول مهرماه ۱۴۰۳ هوای خنک خواهد داشت و میزبان بارش های پراکنده در مناطق مختلف خراسان رضوی خواهد بود.

سارا حکمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش باران که از روز گذشته در خراسان رضوی آغاز شده است تا پایان امروز نیز در مناطق شمالی و غربی ادامه خواهد داشت و هوای خنک نیز تا پایان هفته در استان ماندگار است.

وی ادامه داد: بارش باران فردا به طور موقت در استان متوقف می شود و دوباره از روز چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی، باران دوباره میهمان ساکنان خراسان رضوی می شود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: به لحاظ دمایی نیز میانگین بیشینه دما در استان حدود ۲۷ درجه تا پایان هفته باقی خواهد ماند.

حکمی بیان کرد: در شبانه روز گذشته، فریمان با ۹ و سرخس با ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۳ تا ۲۶ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۲۳ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، دمای این کلانشهر امروز بین ۱۳ تا ۲۶ درجه در نوسان خواهد بود. همچنین عصر امروز دوشنبه بارش باران برای این کلانشهر دور از انتظار نخواهد بود.