خرم آباد - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۸۶ مورد انصراف از سقط جنین طی سال گذشته تا مرداد امسال در مراکز "نفس" این استان ثبت شده است.

به گزارش ایرنا دکتر مریم کوشکی روز دوشنبه در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت اظهار داشت: از ابتدای آغاز به کار مراکز نفس در استان تا پایان مرداد ماه سال جاری ۲۱۱ نفر مراجعه کرده‌ و ۱۸۶ نفر از این تعداد از سقط منصرف شده‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت ارائه گزارشات واحدهای مختلف در خصوص اقدامات انجام شده حوزه جوانی جمعیت افزود: همه واحدها باید مستند اقداماتی را که در زمینه اجرای اهداف جوانی جمعیت انجام داده‌اند ارسال کنند.

وی با اشاره به بازدید مشترک بیمه سلامت، معاونت بهداشت و معاونت درمان از مراکز درمان ناباروری ادامه داد: این بازدیدها به منظور بررسی و رفع چالش‌های موجود در این مراکز انجام خواهد شد.

پرداخت تشویقی ماده ۲۰ قانون حمایت از خانواده

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز بیان کرد: پیگیری های لازم در راستای واریز تشویقی ماده ۲۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سال ۱۴۰۲ به کارکنان شرکتی دانشگاه انجام شده است و این مبلغ در قالب کارت هدیه پرداخت می شود.

دکتر علی فرهادی در خصوص احداث مهدکودک ستاد دانشگاه گفت: دستورات لازم برای تامین اعتبارات، بسترسازی احداث و رفع نواقص مهدکودک ستاد دانشگاه انجام شده است و به زودی مشکلات آن رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسته های اینترنت در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی" هادیان زندگی" تهیه شده است افزود: همچنین لینک اختصاصی برای بارگذاری مطالب مربوط به ادغام طب ایرانی در سایت دانشگاه ایجاد خواهد شد تا دسترسی به مطالب این حوزه راحت شود.

خوابگاه دانشجویی متاهلی به زودی کلنگ زنی می شود

معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز عنوان کرد: اخذ مجوز احداث خوابگاه دانشجویی متاهلی در مراحل پایانی قرار دارد و نقشه هوایی و مهندسی آن تهیه شده است.

دکتر مهناز مردانی افزود: مقرر شده است تا پایان شهریور ماه بازدیدهایی به منظور صدور مجوز وام از زمین این پروژه صورت گیرد و بعد از آن کلنگ زنی شود.