مشهد- ایرنا- مدیر محصول یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه تلفن همراه گفت: بر اساس آمار به دست آمده و فعالیت بیش از ۱۰ ساله شرکت دانش بنیان "همیاب۲۴ " در زمینه ردیابی کالاهای دیجیتال سرقتی به خصوص تلفن همراه، متوجه شدیم تعداد قابل توجهی از تلفن‌های دزدیده شده و سرقتی، در فضای مجازی و آنلاین خرید و فروش می‌ شود.

بهروز فتح آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این رو رسالت این شرکت دانش بنیان، در ابتدا افزایش آگاهی مردم در زمینه پیشگیری از سرقت و همچنین جلوگیری از جا به جا شدن کالای دیجیتال سرقتی در کشور است.

وی ادامه داد:در یک سال گذشته حدود پنج میلیون استعلام تلفن همراه از این سامانه رخ داده که ۸۶ هزار مورد آن سرقتی بوده است.

مدیر محصول این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: از سوی دیگر تیم توسعه این شرکت در همکاری با یکی از نرم افزارهای کاربردی تلفن همراه که در زمینه خرید و فروش کالای دست دوم، مشغول به فعالیت است توانست در زمینه بهبود مستمر فرایند درج آگهی برای کاربران گامی بزرگ در مسیر تحقق این موضوع بردارد.

فتح آبادی در خصوص امن‌تر شدن معاملات تلفن همراه در فضای مجازی گفت: کاربران می‌توانند در زمان درج آگهی فروش گوشی در قسمت مکمل‌های آگهی نرم افزار موبایلی "دیوار"، گزینه استعلام "همیاب۲۴" را فعال کنند تا در آگهی، وضعیت ورود قانونی کالا و محصول به کشور، گارانتی و خدمات پس از فروش و همچنین سرقتی نبودن گوشی یا تبلت نمایش داده ‌شود که این امکان به خریداران گوشی دست دوم کمک می‌کند تا با خیال راحت‌تری معاملات خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: این طرح از اوایل مرداد ماه سال جاری و در یکی از استان های غربی کشور به صورت آزمایشی در بخش مکمل‌های آگهی آغاز شد و به دلیل استقبال زیادی که از آن صورت پذیرفت، در کمتر از یک ماه در تمام کشور فعال شد.

او افزود: اپلیکیشن دیوار شناخته شده‌ترین سایت فروش کالای دست دوم است که بیش از ۱۰ سال است در کشورمان فعالیت دارد و در برنامه توسعه، این شرکت آمادگی همکاری با سایر برنامه های مشابه فروش کالای دست دوم را دارد.