ارومیه- ایرنا- مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: ۱۶ دستگاه، وسیله بازی و تجهیزات تفریحی غیر استاندارد با بررسی های دقیق صورت گرفته در راستای ارتقای ایمنی شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف شهرستان ارومیه با پلمب شد.

به گزارش ایرنا وحید موسی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هفته جاری در راستای حفظ سلامت و ایمنی استفاده کنندگان از تجهیزات بازی و تشدید نظارت، پس از مهلت مقرر شده از سوی این اداره کل، این تعداد تجهیزات بازی در ارومیه به دلیل عدم دریافت تاییدیه ایمنی استاندارد پلمب و تذکرات لازم به بهره برداران داده شد.

وی بیان کرد: بهره برداران و مالکان باید تصویری از گواهینامه صادر شده را به جهت ایجاد اطمینان خاطر استفاده کنندگان در کنار تمامی تجهیزات تفریحی نصب کنند.

موسی پور اظهار کرد: از شهروندان درخواست می شود در هنگام استفاده از این تجهیزات از استاندارد بودن آنها اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: در این خصوص سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان مدعی‌العموم کیفیت و متولی نظارت بر کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان، در راستای رسالت سازمانی خود برای حفظ ایمنی استفاده ‌کنندگان از شهربازی‌ها که اغلب خردسالان و گروه‌های آسیب پذیر سنی هستند، حساسیت بالایی دارد و نظارت کامل بر مراکز تفریحی در دستور کار است.