بیرجند - ایرنا - معاون امور فرهنگی و رسانه اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۲۰۰ اثر خوشنویسی و ۳۰ اثر تصویرنگاری از مجموعه دیوان ابن حسام خوسفی در دست تهیه است که همزمان با اختتامیه کنگره ملی این شاعر ایرانی رونمایی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود رمضانی روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع اختتامیه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی گفت: نخستین کنگره ملی ابن‌ حسام خوسفی آبان امسال در چهار بخش علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های کنگره در سه سطح ملی (تهران)، استانی (بیرجند) و محلی در شهرستان خوسف برنامه‌ریزی شده است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: پوستر کنگره ملی ابن حسام خوسفی در محل انجمن آثار و مفاخر کشور و با حضور مسئولان وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور رونمایی شد.

وی ادامه داد: در بخش هنری این کنگره اکنون حدود ۲۰۰ اثر خوشنویسی و ۳۰ اثر به صورت تصویرنگاری در حال تولید و تهیه است.

رمضانی گفت: در بخش فرهنگی کنگره نیز جشنواره شعر آیینی ابن حسام خوسفی توسط جهاد دانشگاهی در حال برگزاری است که ۴۸۹ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید و با داوری ۲۳ اثر از ۹ برگزیده تجلیل و قدردانی می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش علمی و پژوهشی کنگره به عهده دانشگاه بیرجند گذاشته شده است عنوان کرد: اکنون در حال جمع آوری مقالات هستیم و مهلت ارسال آثار این بخش تا آخر مهر امسال تمدید شده است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: همایش علمی کنگره ملی ابن حسام خوسفی ۲۷ آبان و آیین اختتامیه نیز ۲۸ آبان در مرکز استان برگزار می‌شود.

فرماندار خوسف هم در این نشست گفت: توجه به داشته‌های فرهنگی، هنری و علم و ادب ارمغان اصلی ماست که باید از طریق برگزاری جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای به آن توجه کرد.

سید علی حسینی افزود: سال گذشته نخستین هفته فرهنگی شهرستان خوسف برگزار شد و موضوع برگزاری جشنواره ابن حسام خوسفی مطرح و در اولویت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تحرک و پویایی در خوسف به مدد جشنواره ابن حسام خوسفی در حال شکل‌گیری است، اظهار کرد: توجه به این امور فرهنگی منجر به شکل گیری هفته فرهنگی خوسف شد.

فرماندار خوسف عنوان کرد: از طریق این جشنواره اولین توجه و سرمایه‌گذاری به مباحث فرهنگی صورت گرفت و با رونمایی از پوستر کنگره ملی ابن حسام نیز گام مهمی در تهران برداشته شد.

وی تصریح کرد: افتخار ما به اموری تعلق می‌گیرد که لزوما آورده و داشته انسان‌ها نبوده و نعمت خداوندی است، در حالی که باید به داشته‌های فرهنگی، هنری و علم و ادب توجه ویژه و بیشتری لحاظ شود.

مراسم اختتامیه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و فرمانداری خوسف شامگاه چهارشنبه ۲۸ شهریور در این شهرستان برگزار می‌شود.