مشهد- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نظارت‌های بهداشتی بر اماکن برپایی مجالس جشن و واحدهای تولید و توزیع مواد غذایی در خراسان رضوی همگام با هفته وحدت از ۲۶ تا ۳۱ شهریورماه تشدید شد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر فرشید وفا روز دوشنبه در این خصوص افزود: ۳۷۰ بازرس و ناظر بهداشتی در خراسان رضوی در ماموریت ویژه هفته وحدت فعال هستند که ۲۳۷ نفر از آنها در مأموریت شهر مشهد و ۱۳۳ نفر دیگر هم در شهرستان‌های تابعه این دانشگاه و در راستای حفظ سلامت مردم و کنترل نکات بهداشتی انجام وظیفه می‌کنند.

وی ادامه داد: حوزه مدیریت سلامت محیط و کار این دانشگاه در تمامی ایام سال به‌ویژه مناسبت خاص ملی و مذهبی مأموریت نظارت‌های بهداشتی را عهده‌دار است که یکی از آن ها ایام فرخنده هفته وحدت بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مدت مأموریت ویژه بازرسان و ناظران بهداشتی این دانشگاه از محل‌های مختلفی همچون هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، تالارها، رستوران‌ها، شیرینی فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، نانوایی‌ها، آشپزخانه‌ها، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، هیات های مذهبی، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی انجام می‌شود.

وی افزود: در نظارت‌های این ایام بر موضوعاتی همچون وضعیت تهویه هوای مناسب محل‌های اسکان، پذیرایی و برگزاری جشن‌های شادی و عروسی‌، رعایت مسائل بهداشتی در طبخ، پخت، توزیع و عرضه غذا، شربت، شیرینی، بستنی و انواع نذورات صورت می‌پذیرد.

دکتر وفا با بیان اینکه خوشبختانه با ارائه آموزش‌های بهداشتی، شاهد رعایت بهتر توصیه‌ها از سوی برگزارکنندگان مراسم‌ها و مجالس‌ها هستیم، افزود: از مردم تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی ابتدا خودشان تذکر دهند، اگر کارگشا نبود با شماره ۱۹۰ در هر ساعت از شبانه روز تماس بگیرند تا بازرسان و ناظران بهداشتی بلافاصله در محل حاضر شده و ضمن رسیدگی به موضوع، برخورد لازم را با متخلفان داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین نظارت‌های ویژه بر مهدکودک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی همزمان با سال تحصیلی جدید توسط بازرسان بهداشتی در حال انجام است تا وضعیت بهداشتی تمامی مکان‌های آموزشی مورد بازدید قرار بگیرد و در صورت وجود هرگونه مشکلی تذکر لازم جهت رفع آن تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید داده شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.