اسلامشهر- ایرنا- سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر گفت: اداره بهزیستی اسلامشهر در قبال به کارگیری هر مددجو از این اداره به کار فرمایان تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی اعطا می کند.

به گزارش ایرنا ، حمیدرضا جعفریان روز دوشنبه در گفت و گو باخبرنگاران بیان کرد: سازمان بهزیستی در جهت خودکفایی و کمک به ایجاد عزت نفس افراد تحت پوشش این سازمان، برنامه هایی را در نظر گرفته است.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهرافزود: از جمله این برنامه ها، ارایه‌ی تسهیلات به مددجویان سازمان با سود بهره‌ی چهار درصد است، چرا که با توجه به شرایط خاص این عزیزان امکان حضور در کارگاه‌های صنعتی، شرکت‌ها و یا مشاغل خاص دیگر را ندارند، با ارائه تسهیلات کم بهره و ارزان‌قیمت با ارایه مدارک فنی یا پروانه کسب و جواز کسب می توانند از این تسهیلات یکصد و پنجاه میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای ایجاد اشتغال بهره‌مند شوند و چنانچه این طرح و پروژه موفق باشد تسهیلاتی نیز در قالب طرح توسعه اعطا می گردد.

وی افزود: برای طرح تسهیلات خوداشتغالی ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون در سال ۱۴۰۳ به اداره بهزیستی شهرستان تخصیص پیدا کرده که توسط بانک هایی همچون صادرات، رفاه و پاساگارد پرداخت می گردد .

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر ادامه داد: علاوه بر افراد توانخواه و دارای محدودیت های حرکتی و زنان سرپرست خانوار، به صورت موردی مددجویانی که دارای بیماری اعتیاد بوده اند و در مراکز اقامتی سازمان بهزیستی بهبود انها حاصل شده و استعلامات لازم انجام گیرد میتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.



جعفریان در خصوص دیگر طرح های اشتغال مددجویان گفت: سازمان بهزیستی یک اهرم تشویقی برای کارفرمایان و صنعت گران نیز دارد، در قبال به کارگیری هر مددجو از این اداره طبق رعایت شرایطی به کار فرمایان تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی اعطا می کند، که این شرایط اعم از حداقل ۵ سال به کارگیری مددجو، بیمه تامین اجتماعی و پرداحت حقوق و دستمزد طبق وزارت کار است، که علاوه بر این تسهیلات، ۲۳ درصد سهم بیمه کارفرما را نیز بهزیستی پرداخت می کند.

شهرستان اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان تهران واقع شده است.