تهران- ایرنا- طاهر النونو از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی نتوانسته است هیچ یک از اهداف جنگ علیه نوار غزه را محقق کند.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری شهاب فلسطین، النونو تصریح کرد که سالروز آغاز نبرد طوفان الاقصی، یک مورد استثنائی در تاریخ ملت فلسطین است.

وی با بیان اینکه نبرد طوفان الاقصی شخصیت عظیم و حقیقی فلسطینی را به نمایش گذاشت، گفت: رابطه بین گروه‌های فلسطینی مستحکم و مبتنی بر مقاومت و رویارویی با دشمن اشغالگر است.

این عضو ارشد حماس افزود: همه گروه‌های فلسطینی در مقاومت مسلحانه مشارکت دارند. دشمن صهیونیستی می‌داند این نبرد برایش وجودی است.

النونو با تاکید براینکه مبارزان القسام خطوط دفاعی دشمن صهیونیستی را طی یک برنامه ریزی مدون درهم شکستند، گفت: مجاهدان فلسطینی ضعف و سستی نظامیان اشغالگر اسرائیلی را برای همه دنیا نمایان کردند.

وی افزود: نبرد طوفان الاقصی حقیقت سست و ضعف دشمن اشغالگر را نشان داد و ثابت کرد که این رژیم قادر به تکیه بر خود نیست.

این عضو حماس اضافه کرد: رژیم صهیونیستی که همچون بادکنکی باد کرده بود و همه از آن می‌ترسیدند، اکنون از غزه، لبنان، یمن و عراق هدف قرار می‌گیرد.

النونو در ادامه گفت: جنبش حماس به وحدت میادین که به گزینه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و زوال و نابودی آن پایبند است، افتخار می‌کند.

وی افزود: نبرد طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی را در بحران و ناتوانی واضح و روشنی گرفتار کرد. قضیه فلسطین قضیه‌ای جامع و فراگیر است و کسی بر سر آن اختلاف ندارد و مورد تائید و حمایت همه است.

این عضو ارشد حماس در پایان از همه سران آزاده کشورهای عربی خواست تا برای توقف جنگ نازی‌های صهیونیست علیه ملت فلسطین در غزه وارد عمل شوند.

پس از گذشت حدود ۱۲ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

جنگ جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه دوازدهمین ماه خود را در حالی‌ سپری می‌کند که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس با میانجیگری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌ و خیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کردند اما تاکنون به علت کارشکنی تل آویو به نتیجه‌ای نرسیده است.