سنندج- ایرنا- معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: افزون بر ۳۳ درصد برنامه و تعهد تعیین شده مربوط به میزان وصول حقوق دولتی معادن در استان تحقق پیدا کرده است.

مهدی سیفی باغی خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس برنامه تعیین شده تا پایان سال جاری ۲۴ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان وصول خواهد شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد هفت هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال به عبارتی بیش از ۳۳ درصد تعهد تعیین شده در استان، حقوق دولتی از معادن وصول شده است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: ۳۶۷ پروانه بهره برداری در حوزه معادن استان تاکنون صادر شده است و از مجموع معادن استان هم اکنون ۲۳۰ فقره فعال، ۹ فقره در حال تجهیز و مابقی غیرفعال است.

سیفی باغی خانی بیان کرد: اشتغال اسمی معادن استان پنج هزار و ۳۴۱ نفر و اشتغال واقعی آنها هم چهار هزار و ۹۵۰ نفر است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ پروانه بهره برداری، ۱۰ مورد گواهی کشف، ۱۵ مورد پروانه اکتشاف معادن در استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه کردستان پنجمین استان معدنی کشور است، ادامه داد: ۱۸ گونه ماده معدنی در این استان وجود دارد و از لحاظ تنوع ماده معدنی جزو استان های برتر کشور هستیم.