مشهد- ایرنا- سخنگو سازمان اتوبوسرانی مشهد علت تاخیرهای طولانی مدت در برخی خطوط این سازمان را افزایش حجم ترافیک اعلام کرد و این درحالی است که ۲ شرکت بخش خصوصی نیز امسال قرارداد خود را با این سازمان تمدید نکرده اند.

عباس اتحادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تاخیرهای حدود یک ساعته در برخی خطوط افزود: در یک ماه اخیر هیچ ناوگانی از خطوط خارج نشده اما افزایش حجم ترافیک در شهریور ماه باعث دیررسیدن ناوگان برخی خطوط به ایستگاه ها شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون سرویس دهی با تمام ظرفیت در حال انجام است و روزانه هشت درصد ناوگان به دلیل سرویس از خطوط خارج می شوند.

مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: امسال ۲ شرکت بخش خصوصی با ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس از چرخه خدمت رسانی خارج شده اند اما ناوگان پشتیبان به خطوط تزریق شد.

اتحادی افزود: قرارداد خرید ۴۰۹ دستگاه اتوبوس جدید نیز توسط شهرداری منعقد شده که ۲۰ دستگاه از این تعداد از ابتدای سال تا کنون وارد خطوط شده است.

به گزارش ایرنا، این روزها تاخیر در برخی از خط‌های اتوبوسرانی مشهد طولانی شده و به ۴۰ تا ۶۰ دقیقه رسیده که این موضوع ازدحام و سرگردانی مسافران در ایستگاه‌ها را موجب شده است .

هزار و ۷۳۰ دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد شهروندان این شهر را جا به جا می کند.