اهواز - ایرنا - رقابت‌های لیگ برتر فوتبال نونهالان و نوجوانان باشگاه‌های کشور در فصل ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ در حالی برگزار می‌شود که ۶ نماینده خوزستان در این پیکارها حضور دارند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، آیین قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر نونهالان و نوجوانان باشگاه‌های کشور با حضور سرپرستان و نمایندگان باشگاه‌ها و همچنین مسئولان سازمان لیگ برگزار شد.

این دوره از مسابقات به صورت منطقه‌ای و در چهار گروه برگزار می‌شود که در نهایت پس از انجام بازی‌ها به صورت رفت و برگشت در مرحله اول، تیم‌های اول، دوم و سوم هر گروه به مرحله بعد صعود کرده و در چهار گروه سه تیمی به صورت مجتمع با هم رقابت کرده و در نهایت تیم‌های اول هر گروه به فینال مسابقات راه پیدا می‌کنند.

همچنین در مرحله اول این پیکارها از هر چهار گروه یک تیم به مسابقات مناطق فصل ۱۴۰۵ – ۱۴۰۴ سقوط می‌کند.

تیم‌های فولاد خوزستان، آریان اهواز و بصیر اهواز به عنوان سه نماینده استان در کنار تیم های پارس برازجان، پارس جنوبی جم، پاس شیراز و قائم آرامیس کنگان در گروه اول لیگ برتر نوجوانان قرار دارند.

همچنین تیم های فولاد خوزستان، آریان اهواز و بصیر اهواز باید به مصاف تیم‌های ایمان سبز شیراز، استقلال نوین یاسوج، پارس برازجان، وصال شیراز و خلیج فارس شیراز در گروه دوم رقابت های لیگ برتر نونهالان کشور بروند.

لیگ برتر نوجوانان باشگاه‌های کشور با حضور ۳۰ تیم و لیگ برتر نونهالان نیز با شرکت ۳۴ تیم از سراسر کشور از روزهای ۱۳ و ۱۴ مهرماه آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا تیم فولاد خوزستان فصل گذشته در رده سنی نونهالان و نوجوانان به ترتیب عنوان های اول و دوم این رقابت ها را به خود اختصاص داد.

در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار خوزستانی به طور سازمان یافته در رشته فوتبال فعالیت می‌کنند.