به گزارش روز سه شنبه ایرنا، علیرضا توری در جلسه شورای ترافیک شهرستان بستان آباد گفت: متاسفانه با برگزاری جلسات ، مصوبات و پیگیری های زیاد مبنی بر ساماندهی وضعیت روشنایی و تهویه تونل های شیبلی هنوز مشکل تونل ها رفع نشده است.
وی چهار خطه شدن مسیر بستان آباد به سمت میانه و تکمیل پروژه چهار خطه شدن شیبلی به سمت بستان آباد را خواستار شد و افزود: بیشترین بار ترافیکی شهرستان از این مسیرها بوده و متاسفانه شاهد بیشترین تصادفات جاده ای و فوتی ها در این مسیرها هستیم .
توری آشکارسازی تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی ، آرام سازی و حذف نقاط حادثه خیز، خط کشی خیابان ها در آستانه بازگشایی مدارس و ایمن سازی پل سعید آباد را خواستار شد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در پاسخ به ایرنا در خصوص وضعیت تونل های شیبلی گفت: آزادراه تبریز - زنجان به رغم مکاتبات انجام شده هنوز تحویل راهداری نشده است .
غلامرضا رسول زاده شرکت ساخت و توسعه آزاد راه ها و بانک ملی را مجری و سرمایه گذار آزاد راه تبریز - زنجان عنوان کرد و گفت: موضوع چهار خطه کردن مسیر شیبلی - بستان آباد هم مربوط به راه و شهرسازی است.
احداث تونلهای دوقلوی شیبلی از سال ۸۴ در انتهای آزادراه پیامبر اعظم(ص) و در ۲۵ کیلومتری تبریز آغاز شد.
آزاد راه «زنجان ـ تبریز» که بعدها به پیامبر اعظم(ص) تغییر نام یافت، قسمتی از آزاد راه سراسری تهران، قزوین، زنجان، تبریز، بازرگان و همچنین بخشی از راه ابریشم محسوب می شود که عملیات احداث آن از سال ۷۵ آغاز شده است.
این آزاد راه به طول ۲۸۵ کیلومتر نخستین آزاد راه کوهستانی و یکی از عظیمترین طرحهای راهسازی کشور است.
مرحله نخست این آزاد راه به طول ۸۱ کیلومتر در سال ۸۳ و مرحله دوم به طول ۱۷۳ کیلومتر در سال ۸۵ به بهرهبرداری رسید و مرحله سوم آن به طول ۳۱ کیلومتر از بستان آباد به تبریز ساخته شد.
با اتمام ساخت تونلهای دوقلوی شیبلی در سال ۱۳۹۰ ، آزاد راه پیامبر اعظم(ص) به بهره برداری کامل رسید.