تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در کمال تعجب کمیسیون بودجه به جای نامه‌نگاری با مسوولان ذیربط برای دریافت اسناد و ارائه به متقاضیان تحقیق و تفحص در حرکت خارج از عرف چهار بند تحقیق و تفحص را رد کرده است.

به گزارش ایرنا، نرجس سلیمانی روز سه‌شنبه در تذکری در دویست و شصت و سومین جلسه شورا، اظهار کرد: با توجه به استنکاف کمیسیون بودجه از آغاز مکاتبات و پیگیری‌هایی که با رییس کمیسیون داشتم که نامه تا دیروز ارسال شود، اما نشد و نامه سر از شورا درآورد و به درخواست کنندگان رسید.

وی افزود: کمیسیون نظارت و حقوقی که تحقیق و تفحص را بر عهده گرفته نامه‌ای با دو امضا تهیه کرده و درخواست دارد که کمیسیون برنامه و بودجه از پیگیری امور انصراف دهد تا ما موضوع را دنبال کنیم، ما ز یاران چشم یاری داشتیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص با بیان اینکه نامه به کمیسیون برنامه و بودجه ربط داشت، گفت: چون مساله حقوقی وجود داشت من به هر دو کمیسیون ارجاع دادم، درخواست دارم که دو کمیسیون با هم بحث کنند مشکل را با هم حل کنند و جلسه مشترک تشکیل دهند، موضوع نباید به صحن شورا بیاید.

مهدی چمران تاکید کرد: باید یاد بگیریم با هم تعامل کنیم چون در جایی قرار داریم که زمان یادگیری ما گذشته و باید با هم مشکلات را حل کنیم و تصمیم بگیریم، موضوع ساده است و می‌توان شرح وظایف را دید که هست یا نه. تقاضا می‌کنم که تعامل بین دو کمیسیون وجود داشته باشد.

دور از شان دانشگاه تهران است که شبانه فضای سبز را قلع و قمع کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکری در خصوص تخریب درختان در دانشگاه تهران، اظهار کرد: دور از شأن دانشگاه ارزشمند تهران است که دست به این نوع اقدامات بزند و شبانه فضای سبز را محصور و قلع و قمع کند تا ساختمان اداری بسازد، باعث شرم بنده است که بگویم چرا دانشگاه این کار را انجام می‌دهد؟

ناصر امانی با اشاره به اینکه چند روز پیش اهالی با من تماس گرفتند که به درختان به صورت عامدانه آب نمی‌دهند که خشک شود، افزود: باید فکری به حال این مساله کرد البته پیش از این هم شاهد چنین مسایلی بودیم و کارگران شهرداری را کتک زدند.

به گفته وی، ما در شهرداری کمیسیون داریم که زمان پایان کار جرائم میلیاردی می‌کند اما می‌بینیم به راحتی چندین درخت قلع و قمع می‌شود، خواستیم مطلع باشند و اگر این تذکر را دیدند خجالت بکشند.

امانی پس با بیان اینکه آقای شربیانی از متن جامعه و منطقه جنوبی شهر است، گفت: ایشان یک شورایار در چند سال گذشته بوده و هیچ گونه حامی سیاسی هم ندارد و این باعث افتخار است، ایشان مثل ما نیست و از آقای زاکانی حمایت کرد و به او رای داد و نمی‌دانم به لحاظ اخلاقی درست است که با ابزارهایی به این عضو شورا فشار وارد شود؟ در مورد بنده بیانیه دهند و ما را تخریب کنند؛ من عادت کرده‌ام و از زمان قبل از انقلاب تا امروز هم به آن عادت دارم

انتقاد از انتشار متن علیه رییس شورای شهر تهران

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکری با بیان اینکه همه می‌دانند که در این سال‌ها رییس شورا اگر فرمایشی دارد برای شخص خودش نبوده است، اظهار کرد: رییس شورا امروز محکم ایستاده تا کارمندی حق و حقوق خود را بگیرد، برای افزایش ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی حقوق یک کارمند باید استعلام بگیریم و می‌بینیم بعضا مدت‌ها زمان می‌برد.

حبیب کاشانی افزود: رییس شورا صبر ایوب را به ارث برده و این نوع رفتار در شأن شهرداری و شورا نیست، کسی نیاز به ۵۰۰ هزار تومان بیشتر دارد و نباید کار او به دلیل این موضوعات عقب بیافتد.

وی با اشاره به اینکه جوابیه پنج صفحه‌ای از سوی کمیسیون برنامه و بودجه به تمام درخواست کنندگان تحقیق و تفحص ارسال شده است، یادآور شد: اگر رییس شورا از رییس کمیسیون خواسته باید پاسخ دهد، ما می‌خواهیم تحقیق و تفحص عمومی انجام دهیم و امروز مقابل هم قرار می‌گیریم این فضای خوبی نیست و دوستانی که این متن را تهیه کردند می‌توانستند در جلسه برگزار شده پاسخ دهند تا به نامه نگاری منجر نشود، این رفت و برگشت‌ها به شورا آسیب می‌زند.

کاشانی با تاکید بر اینکه خواهش می‌کنیم در اتاق یکدیگر موارد رفع شود؛ چرا که ادامه این نامه نگاری‌ها درست نیست، اظهار کرد: رییس شورا صحبتی کرده و شبانه متنی را علیه او منتشر کرده‌اند.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در اربعین امسال اتفاقی برای زائران در یکی از هتل‌ها افتاد، یادآور شد: فردی متوجه می‌شود که در هتل آتش سوزی رخ داده و به دل آتش می‌زند و ده‌ها نفر را نجات می‌دهد و دچار سوختگی ۵۰ درصدی می‌شود، این فرد بدلیل سوختی شدید به درجه شهادت نائل شد که از شورای شهر بجنورد درخواست می‌کنیم خیابانی به نام این شهید نامگذاری شود تا یاد او گرامی داشته شود.

وی با اعلام اینکه معوقات حقوق کارکنان پرداخت شد، تاکید کرد: هر چند دیر اما این رقم پرداخت شد و مالیات هم کسر نشد که جا دارد که از دوستان در شهرداری تقدیر کنیم.