همدان-ایرنا- همزمان با سراسر کشور، ۲۹ هزار دانش آموز کلاس اولی در همدان سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند تا در مدارس ابتدایی استان مهارت های لازم را فرا گیرند.

به گزارش ایرنا، زنگ شکوفه ها روز سه‌شنبه همزمان با مدارس ابتدایی دوره اول سراسر استان و کشور، با حضور جمعی از مسوولان، معلمان و اولیا دانش آموزان و به صورت نمادین در دبستان پسرانه مهر۲ ناحیه یک همدان نواخته شد.

کلاس اولی ها در این آیین همراه والدین خود در خانه دوم خود حضور یافتند و اولین روز مدرسه را همراه با شادی و تجربه کردند و از نزدیک با محیط مدرسه، کلاس و معلم آشنا شدند تا خاطره‌ای فراموش نشدنی از این آغاز زیبا با خود داشته باشند.

شکوفه های علم و دانش، آینده سازان مملکت ما هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در این آیین با تبریک آغاز سالتحصیلی و بازگشایی مدارس، دانش آموزان کلاس اولی را امیدهای مملکت خواند و اظهار کرد: کلاس اولی ها شکوفه های علم و دانش آینده سازان مملکت ما هستند و باید در کشورمان افتخار آفرینی کنند.

رسول شیدایی افزود: امروز دانش آموزان به جایی آمده اند که آینده آنها در آنجا می خورد و باید تمام سعی و تلاش خود را به کار ببرند تا آینده ای درخشان پیش روی خود و خانواده شان داشته باشند.

در این آیین پس از نواخته شدن زنگ شکوفه ها توسط مسوولان حاضر، دانش آموزان کلاس اولی ضمن آشنایی با معلمان و قوانین مدرسه، در کلاس های خود حاضر شدند.