تبریز-ایرنا- همزمان با سراسر کشور مراسم جشن شکوفه ها به عنوان نخستین روز بازگشایی مدارس برای کلاس اولی ها با حضور ۶۰ هزار و ۸۸۴ نوآموز آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم به صورت همزمان در تمام ۲۲ شهرستان آذربایجان شرقی و نواحی ۴۰ گانه آموزش و پرورش برگزار و نوآموزان کلاس اولی با اجرای برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی و آموزشی اولین روز زندگی در مدرسه و حضور در عرصه تعلیم و تربیت خود را تجربه کردند.

بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سال تحصیلی جدید تعداد بیش از ۶۰ هزار کلاس اولی در استان رهسپار ۱۳ هزار کلاس درس می شوند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۸۱۷ نفر را پسران و ۲۹ هزار و ۶۷ نفر را دختران شامل می شود.

این تعداد دانش آموز کلاس اولی قرار است در سه هزار و ۸۴۵ مدرسه ابتدایی که ۷۳۷ مورد آنها را مدارس غیردولتی تشکیل می دهد، به تحصیل مشغول خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در مراسم جشن شکوفه ها در مدرسه ابتدایی دخترانه ناموس در ناحیه ۲ شهر تبریز، با تاکید بر اهمیت آموزش در سنین پایه، مدارس ابتدایی را زیربنا و بنیان آینده علمی، فناوری و توسعه کشور بیان کرد.

مسعود سعادتی آموزش پیش دبستانی و ابتدایی را اساسی ترین پایگاه آموزشی در تمام کشورها دانست و با بیان اینکه ارزش گذاری به این پایه تحصیلی در حقیقت سرمایه گذاری برای آینده کشور است، افزود: بهترین و موثرترین آموزش ها در این سنین و دوران آموزش ابتدایی شکل می گیرد.

"مسعود سعادتی" در جشن شکوفه های مدرسه ابتدایی ناموس

وی نقش معلمان در آموزش ابتدایی را بسیار مهم و تعین کننده خواند و مهارت، توانایی و تخصص و تعهد را از ویِژگی های برجسته معلمان ابتدایی بیان کرد که باسوادترین و ماهرترین معلمان نظام آموزش و پرورش در این مدارس مشغول خدمت رسانی هستند.

سعادتی مهارت ایجاد ارتباط با کودکان ابتدایی را از جمله سخت ترین و مهمترین فعالیت های معلمان در این پایه دانست و ادامه داد: ارتباط با زبان کودکانه نشان دهنده اهمیت و ماهیت حساس این مقطع تحصیلی است که می تواند کلاس درس آنها را به محلی برای انجام فعالیت های متنوع اجتماعی و تربیتی تبدیل کند.

وی از آموزش و پرورش به عنوان آینده نظام اداری، فناوری، توسعه، حفاظت از محیط زیست و انرژی یاد کرد که باید در آن دانش آموزان را دغدغه مند مسایل کشور تربیت کرده و مهارت اموزی را سرلوحه فعالیت ها در نظر بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی یاداور شد: امسال تعداد ۸۲۰ آموزگار ابتدائی و ۸۹۲ دبیر از محل آزمون استخدامی ماده ۲۸ پذیرش قطعی و سازماندهی شده‌اند و هیچ کلاس درس استان بدون معلم نیست.