تهران بزرگ - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز/سه‌شنبه/ حسابرسان سازمان‌ها، شرکت‌ها و مجموعه‌های وابسته به شهرداری را با حداکثر آرا انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد آخوندی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح تعیین حسابرسان منتخب شورا گفت: عملکرد موسسات حسابرسی و انتقادات وارده مورد بررسی قرار گرفت و ۱۶ موسسه پس از فراخوان منتشر شده انتخاب شدند.

وی تاکید کرد: سوابق تمام موسسات، رعایت اصل جابجایی، آشنایی با مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها به طور کامل بررسی شده و تمامی قراردادها با شورا منعقد می‌شود و حق و حقوق آنها از بودجه شورا پرداخت خواهد شد و هرگونه عقد قرارداد توسط مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌ها با موسسات حسابرسی ممنوع است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه در دوره چهارم توافق نامه ای با شهردار وقت انجام شد که حسابرسی‌ها دوبار انجام نشود، تاکید کرد: این توافق‌نامه در دوره ششم اجرایی شد و تلاش بر این است که حسابرسی‌ها در زمان خودش انجام شود.

آخوندی تاکید کرد: قرار بود از موسسات درجه الف استفاده کنیم، سال پیش گفتند تعداد موسسات کافی نیست و ما ناچاراً موسسات درجه ب و ج را اضافه کردیم. برخی موسسات به دلیل پیچیدگی کار، همکاری با دیگر نهادها و میزان پرداختی شورا با ما همکاری نکردند.

همچنین رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در مواردی برخی مجموعه‌ها با حسابرسان همکاری نکرده اند، گفت: ما به شهردار اعلام کردیم که دستور همکاری دهد که پس از این تذکرات، موارد مرتفع شد.

وی افزود: درجه موسسات هرساله تغییر می کند، بعضاً برخی موسسات درجه ب به خوبی عمل کردند و گزارشات خوبی از سوی آنها ارائه شد و از سویی دیگر سازمانهای کشوری دیگری هم می خواهند از توان موسسات درجه الف استفاده کنند و همه این موسسات حسابرسی شهرداری را نمی پذیرند چراکه روند ساده نیست و درگیری هایی با بانک ها وجود دارد.

چمران ادامه داد: به تمامی این موسسات نامه نوشته شده و دعوت شدند اما شرکت نکردند؛ چون دیدند که حسابرسی یک شرکت یا منطقه شهرداری سخت است؛ نپذیرفتند که حسابرسی را انجام دهند و ما ناچار شدیم با موسساتی با درجه پایین تر همکاری کنیم.

شهرداری تهران ملزم به ایجاد سامانه پایش منابع آلاینده هوا شد

همچنین طرح الزام شهرداری به ایجاد سامانه شناسایی و پایش منابع آلاینده در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران امروز در دویست و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مطرح و پس از بررسی با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

مهدی پیرهادی رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: راه اندازی این سامانه سبب دسترسی سریع به اطلاعات و کاهش خطاهای احتمالی و تصمیم سازی در این حوزه می شود. باید تمام مجوعه‌های آلاینده ها در یک بستر مشخص شوند.

وی افزود: برای راه‌اندازی این سامانه توسط سازمان فاوا چهار ماه در نظر گرفته شده و برای تدوین دستورالعمل‌ها نیز سه ماه زمان پیش بینی شده است.

پیرهادی با بیان اینکه شهرداری تهران باید هر ۶ ماه یکبار گزارشات خود را ارائه دهد، یادآور شد: حداکثر تا پایان امسال باید این سامانه راه‌اندازی شود. شهرداری کارخانه‌های آسفالت و ام‌آراف را در اختیار دارد و باید سختگیرانه‌تر مورد پایش قرار بگیرد.

در ادامه صابر باغخانی‌پور مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران در این باره گفت: این سامانه در اختیار اداره کل محیط زیست و سازمان فاواست و شرکت کنترل کیفیت هوا از راه‌اندازی آن استقبال می‌کند.